پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ستاد همکاریها

حوزه/همکاری های حوزه و آموزش و پرورش به برکت تعامل خوب و دلسوزانه سیاستگذاران و مدیران هر دو نهاد در اقصی نقاط کشور وارد مرحله جدیدی شده است .

به گزارشخبرگزاری «حوزه»، همکاری های حوزه و آموزش و پرورش به برکت تعامل خوب و دلسوزانه سیاستگذاران و مدیران هر دو نهاد در اقصی نقاط کشور وارد مرحله جدیدی شده و کمترمنطقه ای از کشور وجود دارد که کمیته همکاریها با حضور نخبگان حوزوی و آموزش و پرورشی فعال نباشد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به نقل از دبیر خانه ستاد همکاری ها گوشه ای از اخبار همکاریها در مناطق مختلف کشور را منتشر می کند . 

 

*دیدار آیت الله ناصری با دانش اموزان یزدی

آموزش و پرورش در راستای اجرای برنامه های ابلاغی ستاد همکاریها مبنی بر آشنایی دانش آموزان با سیره و سبک زندگی علما، امام جمعه یزد را به میان دانش آموزان آورد تا نسل نوپای انقلاب از این روحانی موی سفید کرده در راه دین نیصحت پدرانه بشنوند . 

آیت الله ناصری در دیدار صمیمی با دانش آموزان دبیرستان نمونه ملک ثابت یزد  با بیان این که آموزش باید از سطحی نگری بیرون بیاید و عمیق و همراه با تفکر و تعقل باشد گفت : سطحی نگری باعث عدم تربیت افراد کارآفرین و خلاق و در نتیجه تداوم بیکاری در جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزدگفت: باید سیستم بخوان ،بدان،فکر کن و عمل کن را جایگزین سیستم بخوان،حفظ کن و نمره بیاور کنیم تا در زمینه های گوناگون به ویژه در تولید و کارآفرینی متحول گردیم .

رئیس کمیته همکاریهای استان یزد در ادامه افزود: عبادت باید همراه با تفکر و تعقل باشد تا کارها یمان عمیق و با انتخاب صحیح صورت گیرد .

 

*توانمندسازی  معلّمان در لنجان اصفهان

دوره آموزشی توانمندسازی سازی معلّمان کلاس سوم ابتدایی شهرستان لنجان با حضور حجت الاسلام کاظمی از اساتید مرکز تخصصی نماز قم، و جمعی از معلّمان کلاس سوم ابتدائی در محل مرکز تحقیقات معلّمان شهرستان لنجان برگزار گردید. 

این دوره آموزشی به مدّت ۱۶ ساعت بود که در آن معلّمان پایه سوم ابتدائی مهارت ها و آموزش های لازم را پیرامون آموزش احکام عملی نماز، نماز و خانواده، آثار و برکات نماز، مهارت ها و شیوه های دعوت به نماز و نقش معلّمان در تربیت دینی و نماز را فرا گرفتند.

 

*دوره تربیت مربی کودک در مشهد 

دوره تربیت مربی کودک ، نوجوان و خانواده در مرکز تخصصی نماز مشهد برگزار شد . 

طرح تربیت مربی کودک ، نوجوان و خانواده به مدت ۱۶ ساعت حضوری برگزار شد و در ان معلمان و طلاب شاغل در آموزش و پرورش با شیوه ها و راهکارهای دینی با آوردن کودکان آشنا شدند. 

 

*پیوند مدرسه و مسجد با حضور امام جمعه زنجان

 نهمین برنامه از سلسله برنامه های پیوند مدرسه و مسجد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، مسئولین اداره آموزش و پرورش استان و ناحیه یک، مدیران، معلمان و دانش آموزان مدارس ولیعصر(عج) و نمونه دولتی شهدا در مسجد احمدیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلیمن علی خاتمی خطاب به دانش آموزان گفت: کسی که طهارت نفس داشته باشد فهمش از قرآن بیشتر است.

 وی افزود: انسان موجودی قابل تربیت و دارای عقل و مسئولیت است و مأموریت انبیاء و کتاب های آسمانی نیز تربیت بوده و اینکه صفحه ای بر صفحات هدایت انسان بیافزایند.

 رئیس کمیته همکاری های  زنجان ادامه داد: تمام علمای تربیتی و روان شناسی برای تربیت انسان دو بعد برنامه و الگو را لازم دانسته اند و کتاب آسمانی قرآن به عنوان کاملترین برنامه و پیامبر اسلام به عنوان آخرین و کامل ترین الگو معرفی شده اند که دربرگیرنده همه مطالب هدایتی برنامه ها و الگوهای قبلی است.

گفتنی است از دانش آموزان دارای رتبه های برتر قرآنی و نماز تقدیر بعمل آمد.

*نماز جماعت مدارس دخترانه توسط بانوان طلبه 

امام جمعه خوانسار گفت: نماز جماعت در مدارس دخترانهبا حضور بانوان طلبه  اقامه شود. حجت‌الاسلام رسول خواجه‌کریمی در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان خوانسار اظهار کرد: روحانیون دارای سطوح دینی و علمی بالا باید به مدارس و دانشگاه‌ها اعزام شوند.

امام جمعه خوانسار در ادامه بیان داشت: نماز جماعت در مدارس دخترانه می‌تواند با حضور روحانیون خواهر اقامه شود، از نظر فقهای دینی اقامه نماز جماعت در مدارس دخترانه با حضور بانوان طلبه منع شرعی ندارد .

 

*پیام عضو  خبرگان رهبری به دختران بابلی

جشن تکلیف تولدی آسمانی در دامان عبودیت است

عرصه همکاری همکاری های حوزه و آموزش و پرورش نه تنها در بین مجریان دو دستگاه نهادینه شده بلکه نخبگان و فضلای قم را نیز نسبت به تربیت نسل اینده حساس کرده و بر این اساس علمای نامدار مراکز استانها به مناسبت های مختلف دانش آموزان را مورد تفقد و مهربانی قرار می دهند.   

حجت الاسلام والمسلمین رحیم توکل عضو خبرگان رهبری و از اساتید حوزه علمیه قم، جشن تکلیف دختران سوم ابتدایی شهرستان بابل را به آنان تریک گفت؛

در بخشی از  پیام این استاد اخلاق و نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری آمده است. 

انسان، اشرف مخلوقات عالم است و بالاترین لطف خدا از میان همه خلائق، شامل انسان گردیده که آن چه در آسمان ها و زمین است را برای او مسخّر قرار داده است: "وَ سَخَّرَ لَکُمْ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ جَميعاً مِنْهُ إِنَّ في‏ ذلِکَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَکَّرُونَ"

 انسان نیز به اقتضای فهم باطنی و پیامبر درون خویش می داند که هر نعمتی را شکری باید و شکر الطاف بیکران الهی را جز به عبودیت و بندگی و طاعت او نشاید.

جشن تکلیف در حقیقت، جشن تولدی آسمانی است و میلادی دوباره در دامان عبودیت، جشنی به شکرانه لطف و عنایت خدای یگانه که ورود به عرصه سازندگی نفس و پیمودن راه هدایت و رستگاری را به انسان ها خیر مقدم می گوید.

*نشست دانش آموزی نقش نماز و بازدارندگی در شهرضا 

نشست دانش آموزی با موضوع نماز و نقش بازدارندگی آن در شهرضا با حضور جمعی از دانش آموزان  برگزار شد .

حجت الاسلام جعفری در این نشست گفت؛مدارس مهمترین پایگاه اجتماعی برای آموزش اصول دینی و پاسخگویی به شبهات کودکان و نوجوانان است.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا ادامه داد: آموزش و پرورش باید در افراد پایبندی به مبانی دینی را پیش از ورود به مقطع دانشگاه و تحصیلات تکمیلی نهادینه کند.

جعفری با بیان اینکه والدین و معلمان بهترین الگوهای تربیتی دانش آموزان هستند، اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی های نوجوانان، الگوپذیری آنان از والدین و ملعمان است، بنابراین باید از این ویژگی برای تربیت صحیح دینی آنان استفاده شود.

 

*فارس میزبان دوره آموزشی طلاب وظیفه 

دومین دوره آموزشی کشوری بدو خدمت طلاب و روحانیون وظیفه در آموزش و پرورش از استان های فارس، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد در شیراز برگزار شد.

این دوره آموزشی در مدت 54 ساعت و طی 6 روز  با حضور 86 طلبه از استان های فارس، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد در مرکز ضمن خدمت فرهنگیان ناحیه سه شیراز برگزار می گردد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: این دوره با هماهنگی حوزه علامیه قم و با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، حوزه علمیه استان و دانشگاه شیراز برگزار گردید.

 

*دیداردانش آموزآن یاسوجی با علمای حوزه 

نشست اعضای کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به ریاست هادی زارع پور نایب رئیس کمیته همکاریها در محل اداره کل استان برگزار شد.

هادی زارع پوردر این نشست  گفت:آغوش آموزش و پرورش برای استقبال از حوزویان باز است و بر همین اساس مدت سه سال است که مراکز استانها با اجرای برنامه های ابلاغی از سوی ستاد مرکزی به استقبال از همکاری با حوزه رفته اند و طبق جدول تدوین شده برنامه ها را اجرایی نموده اند. 

وی افزود؛ بر اساس برنامه دیدار دانش آموزان با علما و آشنایی با سیستم آموزش حوزه و سبک زندگی طلبگی طبق برنامه های پیش بینی شده ،امسال دوهزار دانش آموز از مدارس علمیه  بازدید و با علمای و ائمه جمعه استان دیدار خواهند کرد.  

وی گفت ؛ امیدواریم استان کهگیلویه و بویر احمدشاهد اتفاقات خوبی در عرصه همکاریها باشد.

 

*دوره توانمند سازی طلاب شاغل در آموزش وپرورش در هرمزگان 

دوره توانمند سازی روحانیون شاغل در آموزش و پرورش و نیز تجلیل از ائمه جماعات مدارس استان هرمزگان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش این استان برگزارشد.

در این کارگاه یک روزه طلاب و روحانیون با نحوه کار در آموزش و پرورش و نیز راهکار مقابله با شبهات و پاسخ گویی به سئوالات دینی با ادبیات کودکان و نوجوانان آشنا شدند .

 این کارگاه در راستای برنامه ها ی ابلاغی ستاد همکاریها در بندر عباس با حضور اعضای کمیته همکاریها و53 نفر روحانی در سالن کنفرانس معاونت پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش برگزار گردید .

احمد مهرانی دبیر کمیته همکاریها ی استان هرمزگان  ضمن قدر دانی از تعامل حوزه علمیه وآموزش وپرورش به وظیفه خطیر وحساس روحانیون وفرهنگیان در بحث تعلیم وتربیت تاکید کرد وتعامل سازنده را راهی در جهت برطرف شدن موانع ومشکلات تربیتی دانش آموزان وعملیاتی کردن سند تحول بنیادین دانست .

*گرد هم آیی کمیته های شهرستانهای غرب تهران 

نشست  کمیته های همکاری حوزه و آموزش وپرورش مناطق غرب شهرستانهای استان تهران به میزبانی دفتر امام جمعه ملاردبرگزارگردید.

در این نشست حجت الاسلام یاسینی رئیس کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران وظیفه ذاتی برخی دستگاههایی مانند دفتر امام جمعه ، سازمان اوقاف و امور خیریه ، سازمان تبلیغات اسلامی جهت مساعدت در کمیته همکاری ها را حائز اهمیت دانست.

 

*دوره آموزشی معارف نماز در دانشگاه فرهنگیان سبزوار

دوره آموزشی معارف نماز ویژه دانشجو معلمان ورودی ۹۴ در دانشگاه فرهنگیان سبزوار در دو روز باحضور اساتید مرکز تخصصی نماز مشهد برگزار شد.

در این دوره ۱۶ ساعته از وجود اساتید حجج اسلام دوستی و فیض آبادی بهره برده شد و سرفصل های نمازشناسی، شیوه های دعوت به نماز، تفسیر آیات نماز، شبهات نماز تدریس شد.

همچنین ادامه دوره آموزشی معارف نماز در دانشگاه فرهنگیان نیشابور با حضور استاد تائب برگزار شد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha