پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه گفت: اهانت به شخصیت دیگران از پدیده های اجتماعی خطرناکی است که آرامش اجتماعی را تهدید می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین(ع) ایراد شد، با بیان اینکه اهانت به شخصیت اعتباری دیگران از پدیده های اجتماعی خطرناکی است که آرامش اجتماعی را تهدید می کند، گفت: منظور از اعتباری، جایگاه شخص است که برگرفته از خصوصیات دینی یا سیاسی یا اقتصادی یا اجتماعی یا اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه نهادهای دینی یا مذهبی یا اجتماعی یا فرهنگی وجود دارند که مورد اهانت قرار می گیرند و این مسئله خیلی خطرناک است، افزود: انسان با هر گرایشی که هست باید کرامت و انسانیتش حفظ شود و اهانت به موقعیت اجتماعی فرد با اخلاق تناقض دارد.

شیخ کربلایی تصریح کرد: اگر کرامت و جایگاه اجتماعی فرد مورد اهانت قرار گیرد، از گوشه گیری رنج خواهد برد و جامعه برای رفع نیاز های معنوی و مادی با او همکاری نمی کند.

امام جمعه کربلا اشاره کرد: با وجود وسایل ارتباط جمعی، آثار پدیده اهانت بسیار شدت می گیرد؛ برای اینکه شبکه اجتماعی این توانایی را دارد که تأثیر عجیبی بر دیگران بگذارد به گونه ای که اهانت و هر کار ناپسند با آن انجام می گیرد.

وی بیان داشت: هتک حرمت و کرامت مؤمن و بی احترامی به انسان به هر صورتی که باشد، در دین اسلام حرام است و خانه کعبه که برای عبادت قرار داده شده و نزد خداوند حرمت دارد؛ احادیث شریف در این خصوص می گویند که حرمت مؤمن نزد خداوند از حرمت کعبه بالاتر است.

نماینده آیت الله سیستانی گفت: در شبکه های اجتماعی شاهد بی احترامی انسان ها، نهاد ها و مؤسسات به یکدیگر هستیم و در آخرت چه عذاب هایی که در انتظار ماست و برخی این امر را ساده می پندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha