جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کوثر

حوزه/ دوره آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دو محور طلاق و اعتیاد، با حضور مبلغات مدرسه علمیه کوثر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، از اصفهان، صدیقه بهشتی نژاد، مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر اصفهان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دو محور طلاق و اعتیاد، گفت: این دوره آموزشی با هدف ارتقای سطح آگاهی خانواده ها در زمینه سبک زندگی اسلامی، کاهش آمار آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق و اعتیاد وآشنایی با مواد مخدر صنعتی و آسیب های آن، برنامه ریزی شده است.

وی افزود: این دوره طی 2 روز و در قالب12 ساعت در سه کارگاه آموزشی با عناوین سبک زندگی اسلامی، آشنایی با مواد مخدر صنعتی و راهکارهای پیشگیری از طلاق با حضور اساتید برجسته برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر اصفهان گفت: کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی، با حضور مصطفی علیپور، مدیر مرکز مشاوره سلام در قم، در چارچوب آموزش سبک زندگی، مهارتهای زندگی، آداب و اخلاق اجتماعی، رابطه آداب اجتماعی و رشد ارزش های انسانی، ایجاد روابط پایدارتر، جذب دیگران اجرا شد.

وی در ادامه گفت: کارگاه آموزشی آشنایی با اعتیاد و مواد مخدر صنعتی با حضور احسان رنجبر مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا(س) قم برگزار شد که مباحثی از جمله عوامل فردی، اجتماعی و خانوادگی گرایش به اعتیاد، نقش خانواده ها در گرایش جوانان به اعتیاد، راهکارهای درمان اعتیاد، انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی ارائه شد.

بهشتی نژاد، سومین کارگاه را مربوط به مباحث طلاق، عوامل و راههای جلوگیری از آن بیان کرد و گفت: این کارگاه نیز با حضور مهدی شریفی مدیر مرکز مشاوره امین، با ارائه مباحث، عوامل طلاق در جامعه، نقش فضای مجازی در افزایش آمار طلاق، اهمیت فرهنگ سازی در اجتماع در راستای کاهش آمار طلاق، ازدواج سالم و نقش آن در تامین امنیت روانی فردی و اجتماعی، فرهنگ سازی در جامعه برای داشتن ازدواج های آگاهانه و پایدار و.... برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha