سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در پیامی آورده است: دوم بهمن در تاریخ مظهر و نماد مقاومت مظلومانه یک ملّت در برابر فزون طلبی غاصبان حکومت و دیکتاتورهای تا بن دندان مسلح بود که منجر به نزول رحمت الهی و شکست طاغوت گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی به مناسبت سالروز حماسه 2 بهمن 57 و سرآغاز قیام مسلحانه مردم انقلابی ارومیه علیه رژیم منحوس پهلوی، پیامی صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ ملّت‌ها روزهایی دارد که نقاط عطف آنها محسوب می‌شود، نقاط عطف تاریخی آن‌چنان در تار و پود جامعه تنیده و ‌آن‌چنان در تغییرات بنیادین جوامع تأثیر گذار هستند که هیچ گاه فراموش نمی‌شوند.

اکنون که در بهار چهل سالگی انقلاب شکوهمند مردم ایران علیه ظلم و طاغوت قرار گرفته‌ایم طلیعه قیام‌ها وحماسه‌های مردم انقلابی ایران بیش از پیش نمایان‌تر و درخشان‌تر می‌شود.

در تقویم انقلاب‌، حماسه مقاومت مسلحانه مردم قهرمان ارومیه در 2 بهمن سال 1357 برگ زرینی شد برای تکریم و تمجید قهرمانانی که در این روز به پا خاسته و علیه ظلم و بیداد، فریاد عدالت خواهی و آزادی سرکشیدند.

دوم بهمن 57 روز مقاومت مسلحانه برای دفاع از حریم مسجد اعظم، خانه خدا، خانه مردمان حق پرست ، یگانه سنگر ، تنها امید ، پایگاه یاران انقلاب در روزهای سخت مبارزه ، مظهر و نماد مقاومت مظلومانه یک ملّت در برابر فزون طلبی غاصبان حکومت و دیکتاتورهای تا بن دندان مسلح بود.

این روز، روز نزول نصرت الهی و به ثمر نشستن وعده الهی «اِنْ تَنْصُر الله ینصُرکُمْ » بود تا مردم ارومیه با هدایت‌های روحانیت مبارز و انقلابی که در رأس آن مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ غلامرضا حسنی (ره) حضور داشت، به پا خیزند و در 22 بهمن درخت نوپای انقلاب را به ثمر نشانند.

اکنون که در سالروز این روز شکوهمند هستیم یاد و نام شهیدانی که در این راه با نثار خون خود باعث سربلندی و اعتلای انقلاب اسلامی شده‌اند را گرامی می‌داریم و امیدواریم این روز بزرگ حماسه‌ساز، نسل به نسل به آیندگان منتقل شده و ماندگار بماند.

سید مهدی قریشی

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha