پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نوجوان مسلمان بورس تحصیلی گران قیمت ترین کالج بریتانیا را به دست آورد

حوزه/ یک نوجوان مسلمان که بورس تحصیلی کالج اتین یکی از گران قیمت ترین دبیرستان های شبانه روزی پسرانه بریتانیا را به دست آورده، مورد حملات گسترده ای از سوی کاربران اینترنتی قرار گرفته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک نوجوان مسلمان بریتانیایی که برنده بورس تحصیلی کالج اتین شده است می گوید که مورد حملات اسلام هراسی از سوی کاربران اینترنتی قرار گرفته است.

این آزار و اذیت های مجازی زمانی افشاء شدند که حسن پتال دانش آموز 16 ساله مسلمان در بریتانیا بورس تحصیلی 76 هزار دلاری کالج اتین، یکی‌از گران‌قیمت‌ترین دبیرستان های شبانه‌روزی پسرانه انگلستان را به دست آورد.

وی که ساکن شهر لایتون می باشد گفت زمانی که این بورس تحصیلی را پذیرفته، اهانت های زیادی از جمله « خائن، دورو، مشروب خوار، سوسیالیت و غیره نصیبش شده است.

به گفته او منتقدان او را مسخره کرده اند وگرنه چرا باید مشروب خوار نامیده شود درحالی که مشروبات الکلی در دین اسلام حرام است. دوم اینکه غذای کالج هم چنین چیزی نیست.

حسن در توییتر خود این گونه نوشت: من تلاش زیادی کردم و نمی گذارم پیروزی مرا کم جلوه دهند. چرا به جای حمله به من درباره نابرابری ها و بی عدالتی ها در نظام آموزشی صحبت نمی شود؟

* همان پسر مسلمان شرق لندن هستم

حسن درباره هدفش برای پیوستن به این کالج گران قیمت گفت: من هنوز همان پسر مسلمان از شرق لندن هستم. من به نخبگان آنجا نمی پیوندم بلکه یک صرفا یک مدرک تحصیلی می گیرم که خانواده ام هرگز نمی توانند از پس مخارجش بربیایند. و بار دیگر به جامعه خودم برگرشته و با بی عدالتی ها مبارزه می کنم.

این نوجوان مسلمان باهوش و تلاشگر هم اکنون در مدرسه جورج میشل، یک دبیرستان دولتی درس می خواند و در یک آپارتمان با والدینش زندگی می کند.

وی در سال 2018 جوان ترین فردی بود که در جلسه یک حزب سیاسی سخنرانی و در جمع رهبران حزب کارگر صحبت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha