جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی،

حوزه/ امروز شاهد عرضه الگوی جدید گفتمان سازی دینی و الهی انقلاب برای حیات انسان و اداره حیات بین المللی هستیم و آن همان نکته ای است که برای جبهه استکبار قابل تحمل نیست.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباسی پیش ازظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با موضوع انقلاب ایران در آثار پژوهشگاه بین المللی المصطفی در این پژوهشگاه در قم برگزار شد گفت: امسال چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و نقطه عطفی درتاریخ است و این انقلاب توانسته تاریخ نظام جمهوری اسلامی راه دو دوره قبل و بعد انقلاب تقسیم کند و حتی در دنیا هم آثار و خود انقلاب نقطه عطف و تعیین کننده باشد و روز به روز شاهد تنومند تر شدن ومقاومت دربرابر انواع حوادث باشیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: از همان ابتدای پیروزی انقلاب، مخالفان آرزوی خودشان را از بین رفتن انقلاب، اظهار کردند وعده دادند تا چند روز دیگر از بین خواهد رفت و بارها و سالها این وعده ها را تمدید کردند و امروز  40سال از پیروزی انقلاب می گذرد و سران امریکا گفته بودند که ایران وارد چهلمین سال نخواهد شد و همه دیدند ایران وارد چهملین سال شد.

وی گفت: اما نگاه ما در جامعه المصطفی به انقلاب اسلامی مرحله ای از حاکمان و حکومت الهی است و به سمت آینده روشن حرکت خواهد کرد و این وعده الهی است و محقق خواهد شد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: امروز شاهد عرضه الگوی جدید گفتمان سازی دینی و الهی انقلاب برای حیات انسان و اداره حیات بین المللی هستیم و آن همان نکته ای است که برای جبهه استکبار قابل تحمل نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی عنوان کرد: اما این چنین عرضه گفتمانی و الگوی که بتواند نیازهای انسانهارا پاسخ دهد، قابل تحمل برای استکبارنیست و نخواهد بود و در این عرصه یکی از کلید واژه ها تمدن جدید واز مبانی تمدن این است معتقدند باید دین از عرصه حیات اجتماعی بشری کنار برود و وارد مباحث دینی مذهبی شود کسانی که این حرفها را می زنند توجیه به بعضی از زمانهای خاص می کنندکه سایر ادیان در آن حضورداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت:  ادعا می شود که درگذشته دین نتوانسته جامعه را اداره کند به همین دلیل از همان ابتدا شروع به انواع هجمه ها مانند هجمه رسانه ای به انقلاب کردند که تا کنون ادامه داشته است و در ادامه شاهد انواع جنگ های سخت، اقتصادی، فتنه وترور و تحریم بودیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: در همین راستا می شود به 17 هزار شهید ترور در انقلاب نام برد که به دست تروریستها پرورش یافته به وسیله جبهه استکبار به شهادت رسیدند.

وی عنوان کرد: آخرین فتنه هم جنگ مذهبی درقالب جریان تروریست و تکفیری بود تا بتوانند اسلام را منزوی کنند و درعین حال جنگ دائمی مذهبی بین مسلمانان را تداوم دهند، ولی شاهد بودیم همه این فتنه هاشکست خورد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: اما امروز انقلاب دستاورهای خوبی در طول 4 دهه داشته است و البته قدرتهای رسانه ای دنیا درتلاش هستند این دستاوردها دیده نشودتا دستاوردهای انقلاب به عنوان الگو شناخته نشود.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: ولی با همه این احوالات مراکز علمی دنیا هم نتوانستند از کنار دستاوردهای علمی انقلاب به سادگی بگذرند و از همه مهمتر موضوع انقلاب اسلامی امروز تبدیل به پدیده مهم در مراکز علمی دنیا شده و مورد تفحص قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: اما با همه این حرفها و در این روزها، المصطفی العالمیه آیینه گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا و نهاد آموزشی برخواسته از متن انقلاب و حوزه وکانون انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: امروز شاهد هستیم در دانشگاه آکسفورد نام سه دانشگاه در دنیا به عنوان جریان فکری و گفتمانی مطرح می شود که یکی از آنها المصطفی در کنار دانشگاه الازهر و المدینه است. اما چرا دانشگاه آکسفور نام المصطفی به عنوان سه جریان فکری وگفتمان مطرح می کند چون در مورد این دانشگاه، مطالعه وپژوهش می شود.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: اما در برابر همه مشکلات و ناملایمات، انقلاب دستاوردهای مهمی در دنیا داشته است و حتی مراکز علمی دنیا به آن اذعان دارند و آنچه هم اکنون اتفاق افتاده فراتر از مرزها و در خود انقلاب به وجود آمده است.

وی عنوان کرد: نمونه از این دستاوردها این است درسال 2هزار و 2، رتبه علمی کشور  در دنیا 48 بوده ولی بعد از 12 سال به رتبه 16 و دراین سالهای اخیر ضریب نرخ رشد علمی در رتبه های اول دنیا قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: برآورد این بود که انقلاب با دستاوردهای علمی ارتباطی ندارد ولی این مسئله گفته شده دلیل مهمی بر بطلان این حرف است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: ازدیگر دستاوردها شاهد حضور 62 درصدی بانوان در انقلاب، در سلولهای بنیادی رتبه 5، پیوند استخوان رتبه دوم  و هشتمین کشور در ارسال موجود زنده به دنیا هستیم.

وی عنوان کرد: مهمترین دستاورد انقلاب ارائه اندیشه و تربیت انسانهای است که درتاریخ درحال اثرگذاری است. 

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: امروز در چهملین سالگردانقلاب هستیم و باید به ابعاد ایجابی اشاره کرد و در همین راستا از سوی مراکز حوزوی150هزار جلد کتاب،170نشریه علمی پژوهشی منتشر، 270 رشته گرایش در متن حوزه و400 گرایش در المصطفی طراح شده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: پژوهشگاه بین المللی مهمترین مرکز پژوهشی درکنار سایر مراکز پژوهشی المصطفی است که امروز شاهد رونمایی آثاری بودیم که 35 مورد آن در ارتباط با انقلاب اسلامی بوده است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha