پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ورود کوله پشتی به مساجد داوائو سیتی ممنوع اعلام شد

حوزه/ در پی بمب گذاری های انتحاری اخیر در دو شهر فلیپین، امامان جماعت اعلام کردند که ورود کوله پشتی، جعبه ها و کیسه های پلاستیکی بزرگ به داخل مساجد ممنوع می باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  newsinfo، در پی بمب گذاری های اخیر در شهرهای جولو و زامبوانگا در کشور فیلیپین، مقامات مساجد شهر داوائو سیتی یکی از شهرهای بزرگ این کشور ورود کوله پشتی به مساجد را ممنوع اعلام کردند. این ممنوعیت در راستای امنیت نماگزاران گذاشته شده است.

امامان جماعت مساجد، اعلام کرده اند که یکی از تدابیر امنیتی جدید برای حفاظت از جان نمازگزاران، ممنوعیت ورود کوله پشتی به مساجد است. جدا از کوله پشتی، کیسه های پلاستیک بزرگ و جعبه ها نیز اجازه ورود به این اماکن مذهبی را نخواهند داشت.

رادیوی محلی نیز اعلام کرده که افراد مشکوک توسط نیروهای امنیتی شهری، تحت نظر قرار خواهند گرفت.

نولاسکو ممپین، فرماندار نیروی ضربت در داوائو نیز اعلام کرده با امامان جماعت برای گذاشتن این ممنوعیت هماهنگی انجام شده است.

گفته می شود پیشتر نیز سارا دوترت شهردار شهر داوائو اعلام کرده بود که ورود کوله پشتی ها به داخل کلیساهای کلیسای رومی و دیگر مراکز عبادی شهر ممنوع می باشد.

این درحالی است که انفجارهای انتحاری در کلیسای بانوی ما در مونت کارمل در شهر جولو در 27 ژانویه منجر به کشته شدن حداقل 20 نفر و مجروح شدن بیش از 100 نفر دیگر شده بود. در ادامه نیز انفجار یک نارنجک در مسجد شهر زامبوانگا در 30 ژانویه نیز دو کشته و سه مجروح در پی داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha