پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نمایشگاه موزه کودکان فیلادلفیا، درباره فرهنگ مسلمانان برگزار می شود

حوزه/ موزه «پلیز تاچ» در شهر فیلادلفیای آمریکا نمایشگاه ۸ ماهه ای درباره زندگی و فرهنگ مسلمانان این کشور برگزار می کند که یکی از برنامه های آن اجرای تئاتر کودکان با موضوع عید می باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، درحالی که درسال های اخیر کتاب های مرتبط با زندگی کودکان مسلمان در آمریکا، توجه زیادی به خود جلب کرده اند، نویسندگان مسلمان هر ساله کتب جالب توجه بیشتری در این رابطه به نگارش در می آورند و در همین راستا نیز موزه کودکان «پلیز تاچ» در شهر فیلادلیفا در ایالت پنسیلوانیای آمریکا نمایشگاه هشت ماهه ای (ماه فوریه تا سپتامبر 2019)، برگزار خواهد کرد که بر روی زندگی و فرهنگ مسلمانان این کشور تمرکز خواهد داشت.

 از جمله برنامه هایی که قرار است در این موزه برگزار شود، برگزاری یک نمایشنامه براساس یک کتاب کودکان مسلمان با عنوان «بشیره و پای لوبیای شگفت انگیز» به نوشته امینه محمد دیگینز» می باشد.

این کتاب درباره زندگی کودکان مسلمان آفریقایی در آمریکا و روایت آماده کردن پای لوبیا توسط آن ها برای روز عید می باشد.

محمد دیگینز در این باره گفت: موزه با من تماس گرفته و گفته اند که می خواهند یک اجرای نمایشنامه در نمایشگاه 8 ماهه در رابطه با فرهنگ مسلمانان داشته باشند.

وی افزود: مدیر اجرایی موزه پس از خواندن کتاب من به این نتیجه رسید که انتخاب خوبی بوده و داستان منحصر به فردی دارد. وقتی این خبر را شنیدم پرواز کردم. نمایشنامه تاکید دارد که مسلمانان با فرهنگ های مختلف از سرزمین های مختلف در آمریکا هستند. به نظرم اکنون زمان بسیار مناسبی است و در داخل و خارج از جامعه اسلامی به چنین برنامه هایی نیازمندیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha