پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
عکس نوشته/ بیانیه گام دوم انقلاب

حوزه/ بیانیه راهبردی"گام دوم" مقام معظم رهبری به بهانه آغاز پنجمین دهه عمر انقلاب اسلامی ، تاکیدی است بر این حقیقت که آینده ایران انقلابی در سایه توان بالای جوانان مومن، پرتلاش و باورمند آن، بسیار روشن و درخشان است

به گزارش خبرگزاری حوزه، بیانیه مهم و راهبردی رهبر معظم انقلاب در یکی دو روز اخیر با وجود بازتاب وسیع خبر شهادت مظلومانه جمعی از پاسداران مرزبان کشورمان در سیستان و بلوچستان، همچنان نقل محافل عام و خاص است و به خصوص متفکران و اندیشمندان و صاحب نظران درباره ابعاد مهم آن به ارایه نظر و دیدگاه خود پرداخته و می پردازند.

این بیانیه دربردارنده نکات دقیق، عمیق و پرمغزی است که ضمن تبیین دستاوردهای افتخار آمیز چله ی انقلاب، اصلی ترین راهبردهای "گام دوم" ملت ایران به روشنی بیان می دارد؛ گامی که در این مقطع حساسِ تاریخی، دورخیز آن همانا زمینه سازی برای ظهور و نیز ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

گرچه مقام معظم رهبری، دو دهه پیش و در بیستمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیام بسیار مهم و راهبردی صادر فرمودند اما نکته ظریفی که نشان دهنده تفاوت این دو بیانیه و پیام است این که بیست سال پیش مخاطب پیام ایشان، دولت، جریان های سیاسی ، مراجع و علما و مردم و در کنار این ها نسل جوان بود، اما بیانیه چهلمین سالگرد انقلاب، صرفاً مخاطبانش جوانان هستند.

معظم له در همین بیانیه اخیر ، انتظار و مطالبه خویش از نسل جوان را به صراحت این گونه بیان نمودند که :" شما جوانان باید پیشگام در شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن باشید، در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه ای ترین جهاد شماست".

کسانی که بیانیه راهبردی سکاندار انقلاب را به دقت خوانده اند بر این مدعا مُهر تایید زنند که این پیام بسیار امیدوارانه و البته بر اساس امیدی واقعی نگاشته شده، در حالی که همه می دانیم به ویژه در سال های اخیر، دشمنان انقلاب اسلامی چقدر سعی و تلاش کردند که امید این مردم و نسل جدید را نشانه گرفته و به تدریج آن را تضعیف کنند.

ایشان در جای دیگری از این بیانیه تاکید می کنند: " نخستین توصیه من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه قفل ها، هیچ گامی نمی توان برداشت. آنچه می گویم یک امید صادق و متکی به واقعیت های عینی است. اینجانب همواره از امید کاذب و فرینده دوری جسته ام اما خود و همه را از نومیدی بیجا و ترس کاذب نیز برحذر داشته ام و بر حذر می دارم"

نکته بسیار کلیدی دیگر در این بیانیه، تصریح بر ماهیت تغییرناپذیر انقلاب اسلامی است که مخالف با ایستایی ، سکون و خمودگی است و در عین توانایی برای تصحیح خطاهای خویش، هیچ گاه از اصول انقلابی خود دست نمی کشد و البته از این منظر خصیصه بارز نظام اسلامی نیز این است که هرگز انقلاب زدایی نمی شود.

بر اساس تاکید بر همین روحیه و باور انقلابی است که رهبری معظم ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت عدالت در کشور تصریح می کنند که مشکلات کشور نه ناشی از انقلابی بودن، بلکه ناشی از بی توجهی به مبانی و آرمان های انقلاب بوده؛ چه آن که مشخصاً نیز در این باره می فرمایند هر کجا پیشرفتی بوده، محصول انقلابی عمل کردن و پایندی به اصول بوده و هر کجا که به اصول عمل نشده، قطعاً خسارت به بار آمده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha