دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام تهرانی

حوزه/ حجت‌الاسلام تهرانی گفت: در سامانه سوالات فقه و معارف، بیش از ۱۴ هزار پرسش از ۱۸ مرجع دینی پاسخ داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام حسین تهرانی، معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) در نشستی خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این مرکز برگزار شد، گفت: رسالت مهم جامعه الزهرا تربیت و آماده‌سازی خواهران مبلغ برای صیانت از فرهنگ اسلام ناب و آموزه‌های اهل بیت(ع) است و در سند راهبردی جامعه الزهرا نیز امر تبلیغ از مأموریت‌های راهبردی برشمرده شده است.

وی گفت: جامعه الزهرا(س) به منظور معرفی و اشاعه فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی(ص) با استفاده از روش‌ های تعلیم و تربیت اسلامی تاسیس شده تا زنانی اندیشمند، اسلام ‌شناس، صاحب ‌نظر، وارسته و الگو برای دیگر زنان مسلمان در داخل کشور و سایر کشورها تربیت کند. 

وی با اشاره به رسالت مهم جامعه الزهرا در نشر مبانی دینی گفت: امسال صد نفر از مبلغان طرح شمیم به مدارس رفتند و در طول هفته مشغول فعالیت تبلیغی در مدارس هستند، البته آموزش و پرورش ۵۰۰ مدرسه به ما معرفی کرده است، ولی فعلا این تعداد اعزام شده‌اند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه برای تربیت مبلغ دانشجویی نیز متقاضی زیادی داریم، اظهار کرد: افرادی به دانشگاه‌ها اعزام شده‌اند، اما نیازمند توسعه است، همچنین برای زندانیان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و مراکز درمانی نیز تقاضاهای زیادی از ما دارند که باید این ظرفیت را ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام تهرانی با اشاره به رونمایی از سامانه پاسخ به سؤالات فقه و معارف بیان کرد: سؤالات از همه درگاه‌های ارتباطی مختلف در حال انجام است و در این راستا هم در آینده مرکز ملی و بین‌المللی پاسخ به سؤالات بانوان در عرصه دینی ایجاد خواهد شد که این سامانه کار دریافت پاسخ‌ها از سوی بانوان در فضای بین‌المللی را تسریع خواهد کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا(س) خاطرنشان کرد: در سامانه سوالات فقه و معارف، بیش از 14 هزار پرسش از 18 مرجع دینی پاسخ داده شده است. 

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا با اشاره به اجرای طرح شمیم (که مخفف شبکه مبلغان یاس مطهر) است، تصریح کرد: در این طرح رویکرد اصلی ما در درجه اول تربیت مبلغ است، لذا از بدو ورود طلاب در سطح یک با شش مهارت سخنوری، کلاس‌داری، مدح و رثا، ارتباط موثر، پاسخ به سؤالات و رسانه آشنا می‌شوند.

وی گفت: بعد از این دوره هم باید دوره‌های تخصصی تبلیغی را بگذرانند که این دوره‌ها، در دو عرصه مخاطب‌محور (کودک، دانش‌آموزی، دانشجویی و مددکار اسلامی) و موضوع‌محور مانند مباحث فرق و مذاهب، اخلاق و خانواده، فضای مجازی و ... برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام تهرانی در پایان بیان کرد: ارتقای مستمر نظامات تعلیم و تربیت، پژوهش و تبلیغ و تقویت و توسعه متوازن و هدفمند زیرساخت‌های تبلیغ و پژوهش همچنین ایجاد زمینه‌های تقویت پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی و ارتقا، ساماندهی و نظام‌مندسازی و گسترش فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی متناسب با نیازها از دیگر اهداف تربیت مبلغ است.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha