چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اجلاس نویسندگان مسلمان سیاه پوست در دانشگاه نیویورک برگزار شد  + تصاویر

حوزه/ در اجلاس نویسندگان مسلمان سیاه پوست با موضوع « سنت داستان گویی، ادبیّات، نمایندگی و ایمان» در مرکز اسلامی دانشگاه نیویورک به منظور بحث پیرامون ادبیات اسلامی سیاه پوستان در آمریکا برگزار گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» اجلاس نویسندگان مسلمان سیاه پوست و نیویورکی ها یکشنبه در مرکز اسلامی دانشگاه نیویورک با هدف بحث و بررسی پیرامون «ادبیات مسلمانان سیاه پوست» در نشست ماه تاریخ سیاه پوستان برگزار گردید.

در این نشست با موضوع «نویسندگان مسلمان سیاه پوست: در سنت داستان گویی، ادبیات، نمایندگی و ایمان» تلاش مشترکی میان سازمان اسلامی «نویسندگان سیاه پوست نیویورک» و گروه «مطالعه دختران مسلمان» بود.

در این اجلاس نویسندگان مسلمان سیاه پوست و کتابخوان ها در فضای بازی، ادبیات خلق شده توسط مسلمانان آفریقایی- آمریکایی را مورد تحسین قرار دادند.

الامین لطیف از سخنرانان سازمان «مجالس عاشورا» در نیویورک و صهیب وب یکی دیگر از شخصیت های اسلامی نیویورک در این اجلاس از اهمیت نگارش در اسلام صحبت کردند.

الامین گفت: خداوند به قلم سوگند یاد کرده است.

 وی نویسندگان را به استفاده از استعدادهایی که به آن ها اعطاء شده برای ترویج دانش و بازگو کردن روایت  زندگی شان تشویق نمود.

امه جواهریه یکی از برگزارکنندگان گفت: اجلاس نویسندگان مسلمان سیاه پوست ، راهی برای بزرگداشت، قدردانی، و تقویت صدا، شبکه سازی و ادبیات ما است.

طارق الامین، مجری یک شبکه رادیویی اسلامی در آمریکا نیز گفت: این صدایی است که در زمانه ای که ما در آن قرار داریم، به شدت ضروری و حیاتی محسوب می شود. این نشست برای تقویت شفافیت، ایجاد تعادل و فراهم سازی فضایی برای شناخت واقعی بسیاری اهمیت دارد.

اومه جواهریه یکی از بنیانگذاران گروه مطالعه دختران مسلمان نیز گفت: ما صاحبان ادبیات قرن 21 هستیم. و تجربیات اصیل مان از مردم مسلمان سیاه پوست را به اشتراک می گذاریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha