چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید پارسانیا

حوزه/ همان‌گونه که انقلاب اسلامی در شیوه خود نوآوری داشت، در علم و هویتی که به بانوان می‌بخشد نیز نوآور است و این تجربه نشان داده که حضور علم و حضور بانوان از عوامل رشد و تعالی انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید پارسانیا امروز در نخستین همایش کتاب سال بانوان که در سالن همایش بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا علیهماالسلام‌ برگزار شد، ضمن عرض تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا علیهاالسلام و آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی اظهار داشت: از تمامی عوامل و دست‌اندرکاران  نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی افزود: از نقاط قوت انقلاب اسلامی ایران و حرکت اسلامی جامعه ایران حضور بانوان در تمامی مقاطع بوده است، همان‌گونه که انقلاب اسلامی ایران با شیوه و روش نوینی پدید آمد و با همه روش‌ها و سایر انقلاب‌ها تفاوت داشت حضور تمامی مردم خصوصاً بانوان و تداوم انقلاب مرهون همین شیوه و روش بوده است.

دبیر علمی نخستین همایش کتاب سال بانوان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در دو عرصه توسعه آموزش به‌ویژه آموزش عالی و حضور بانوان موفق بوده است، گفت: بسیاری از تحلیلگران و پژوهشگران غرب معتقد بودند دو عرصه  علم و حضور بانوان سبب آسیب به انقلاب اسلامی خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پارسانیا ادامه داد: همان‌گونه که انقلاب اسلامی در شیوه خود نوآوری داشت، در علم و هویتی که به بانوان می‌بخشد نیز نوآور است و این تجربه نشان داده که حضور علم و حضور بانوان از عوامل رشد و تعالی انقلاب اسلامی بوده است.

وی، حضور بانوان و علم را فرصتی برای نشان دادن ظرفیت بالقوه بانوان دانست و ابراز کرد: این همایش و بزرگداشت برای بانوان در برابر ستمی که در هر دو عرصه علم و حضور بانوان واردشده برگزار می‌شود.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha