شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
چهارمین نشست گفتگوی ادیان با حضور رؤسای طوایف و ادیان برگزار شد

حوزه/ چهارمین نشست گفتگوی ادیان با هدف تحکیم اصل همزیستی مسالمت آمیز میان طایفه ها و قومیت های مختلف عراقی در حرم امام حسین (علیه السلام) برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، چهارمین نشست گفتگوی ادیان با هدف تحکیم اصل همزیستی مسالمت آمیز میان طایفه ها و قومیت های مختلف عراقی در حرم امام حسین (علیه السلام) برگزار شد.

طلال کمالی نماینده آستان مقدس حسینی در این نشست گفت: این نشست که با شعار "خداوند گسترش صلح را دوست دارد" آغاز شد، بر پذیرش دیگران و همزیستی مسالمت آمیز تاکید داشت.

وی با بیان اینکه در این نشست پیرامون ابزار و ساز و کار هایی که از طریق آن بتوان به گسترش صلح و محبت میان فرزندان ملت واحد دست یافت، بررسی شد، گفت: طرحی برای رساندن توصیه ها و نکات مثبت این نشست ها به رؤسای سه گانه کشور ارائه شد.

در این نشست رهبر کلدانی ها، رهبر صائبین و مندایان، نماینده ایزدی ها، مسئول مجمع فقهی عراق، امام جماعت مسجد ابو حنیفه النعمان و جمعی از فضلای حوزه علمیه نجف اشرف حضور داشتند.

این نشست اولین بار در کلیسای کلدانی ها و سپس توسط صابئین و بعد از آن در مسجد ابو حنیفه النعمان برگزار شد.

کاردینال لوئیس رافائل ساکو اسقف اعظم کلیسای کلدانی عراق گفت: اینکه ما با تنوع ادیان و اعتقادات در کنار همدیگر قرار داریم، پیامی برای افراط گرایان و منحرفانی است که به دنبال بر هم زدن وحدت عراق هستند.

وی افزود: خروجی ها و نتایج این نشست و سایر نشست ها حتما اجرایی خواهد شد و با رؤسای سه گانه مورد بررسی قرار می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha