جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 484396
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کامپالا

حوزه/ کارگاه آموزشی «آشنایی با فرهنگ و معارف فاطمی» به همت رایزنی فرهنگی ایران در کامپالا پایتخت اوگاندا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دانش‌آموزان دختر مدارس اسلامی امیرالمؤمنین(ع) و امام رضا(ع) در کامپالا، اعضای سازمان اسلامی بانوان اوگاندا و همسران همکاران شاغل در سفارت و جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در قالب یک کارگاه آموزشی یک روزه تحت عنوان «فرهنگ فاطمی ضامن یک جامعه سالم، اسلامی و انسانی» با ابعاد شخصیت انسان‌ساز حضرت زهرا(س)، شیوه‌های الگوگیری از سیره زندگانی ام الائمه(ع) و سبک زندگی حضرت فاطمه(س) در کلام امام خامنه‌ای(مدظله العالی) آشنا شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بکائی رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه، خانم مرتضوی همسر سفیر کشورمان در اوگاندا و قزلسفلی رایزن فرهنگی ایران از مدرسان و سخنرانان این کارگاه بودند.

حجت‌الاسلام بکائی هم در سخنانی، ترویج مهارت‌های زندگی برگرفته از فرهنگ اسلامی با محوریت سیره فاطمی، ارائه و معرفی سبک زندگی اسلامی با الگوی حضرت فاطمه(س) را برای زنان بسیار ضروری و حیاتی دانست.

خانم مرتضوی در بخشی از سخنان خود، گفت: سراسر زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) برای زنان درس بوده و ما با تأسی و پیروی از سیره آن حضرت می‌توانیم سعادت دنیوی و اخروی خود را برای خود تضمین کنیم.

وی اظهار کرد: آشنایی با سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) برای همه انسان‌ها به ویژه بانوان راهگشا بوده و ضامن یک زندگی موفقیت آمیز خواهد بود.

قزلسفلی در بخشی دیگر از این کارگاه آموزشی، برخی از بیانات امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را در خصوص سبک زندگی حضرت فاطمه(س) بیان کرد.

وی به تبیین و تشریح لغوی و اصطلاحی برخی از القاب حضرت فاطمه(س) و پیام‌های آن‌ها برای جامعه بانوان امروز پرداخت و تأکید کرد: وجود بیش از یکصد لقب برای حضرت فاطمه(س) حاکی از آن است که تمام صفات و فضائل اسلامی و انسانی مطلوب خداوند متعال یکجا در وجود مقدس ایشان بوده است.

طرح پرسش و پاسخ در خصوص موضوع نشست و جایگاه زن در اسلام، اهدا کتاب و اقلام فرهنگی به شرکت کنندگان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha