جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز

حوزه/ یک مبلّغ تخصصی نماز گفت: خاطره سازی یکی از شیوه های تربیتی جذاب برای دعوت کودکان به نماز به شمار می رود.

حجت الاسلام حسنعلی خویینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در حاشیه نشست نماز در مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد، اظهار کرد: دوره های کارگاهی دعوت به نماز از سوی مرکز تخصصی نماز در قم در سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود: در این دوره ها شیوه ها و راهکارهای مختلفی برای نهادینه کردن نماز در فرزندان از سن کودکی آموزش داده می شود.

این استاد متخصص نماز اولین راهکار دعوت به نماز در فرزندان را «شروع از خود» یعنی نماز خواندن والدین عنوان کرد و گفت: والدین باید به نمره بندگی خود نگاه کنند، یعنی در سالی که گذشت چقدر نمازهای خود را اول وقت خوانده اند چون اولین الگوی عملی در خانواده شکل می گیرد و فرزندان از سنین قبل از دبستان از والدین خود تقلید می کنند.

حجت الاسلام خویینی ادامه داد: «خاطره سازی» اصل دوم است و برای اینکه بچه ها به سمت نماز و بندگی سوق بیایند باید خاطرات خوبی برای آنها بسازیم و به طور مثال وقتی فرزند خود را به مسجد می بریم بعد از نماز یک هدیه در مسیر برگشت برای او بخریم و یا وقتی به یک مهمانی خاطره انگیز دعوت هستیم قبل از رفتن به مسجد برویم.

وی یکی دیگر از راهکارهای ساده نهادینه کردن فرهنگ نماز در فرزندان را تشویق دانست و افزود: وقتی فرزند ما نماز می خواند او را مورد توجه و محبت بیشتر قرار دهیم.

این مبلغ نماز بیان کرد: شیوه های دعوت به نماز در مرکز تخصصی نماز قم با حضور بیش از 300 استاد در موضوعات مختلف نماز از جمله نماز و خانواده، نماز و کودکان، شیوه های تکمیل نماز، آثار نماز و روایات نماز در سراسر کشور و در برخی جشن های تکلیف برگزار می شود.

حجت الاسلام خویینی ادامه داد: اساتید در مراسم ویژه خانواده ها و یا مراسم دانش آموزی حضور می یابند و با برنامه های جذاب و با نشاط شیوه های نوین دعوت به نماز را آموزش می دهند.

وی یکی دیگر از برنامه های مرکز تخصی نماز کشور را برگزاری دور ه های تربیت مربی نماز عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha