سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محمد سعیدی

حوزه/نماینده طلاب سبزوار در مجمع طلاب و نمایندگان با بیان این که تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و راهبردهای هفتگانه آن را می توان در ایام نوروز در دید و بازدیدهای اقوام تبیین نمود، خاطرنشان کرد: قدم نهادن در مسیر احیای تمدن نوین اسلامی، آن هم در حالی که جهان غرب با تمام توان خود در مقابلش ایستاده، نکته بسیار مهمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد سعیدی، در گردهمایی طلاب و فضلای شهرستان سبزواری مقیم حوزه علمیه قم که پنج شنبه شب درسالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حضور طلاب و خانواده های ایشان، با بیان این که شهرستان سبزوار و توابع و حومه آن عالم پرور است، اظهار داشت: هم اکنون بیش از هزار نفر از طلاب سبزواری در قم مشغول تحصیل هستند که 800 نفر از ایشان پرونده فعال آموزشی دارند و سال های متمادی و مختلف رتبه های ممتاز را در سطوح مختلف تحصیلی کسب نموده اند.

وی به تعداد حافظان کل قرآن این شهرستان اشاره نمود و ابراز داشت: بالغ بر50 نفر از طلاب سبزواری در کسوت ائمه جمعه خدمت رسانی می کنند و بیش از 50 نفر نیز از اساتید برجسته دانشگاه های کشور هستند؛ شهر سبزوارحوزه ای بسیار فعال و به روز را به منصه ظهور رسانده است.

نماینده طلاب سبزوار در مجمع طلاب و نمایندگان با اشاره به این که علی رغم همه مشکلات و تنگناهای معیشتی، بنیه علمی و معنوی طلاب روز به روز در حال رشد است، خاطرنشان کرد: حضور ده ها جانباز، ایثارگر و رزمنده در میان طلاب و روحانیون سبزوار برکات فراوانی را برای حوزه علمیه این شهرستان ایجاد نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که وظیفه داریم منویات رهبر معظم انقلاب را نصب العین فعالیت های خود قرار دهیم، تصریح کرد: ولی فقیه با تیزبینی، حکمت و درایت مثال زدنی این نظام را در جهان بشریت به عنوان نظامی الگو و اسوه ای متعالی معرفی نموده است.

وی با بیان این که رصد تحولات بین المللی و نظام دینی حاکم بر جهان توسط رهبر فرهیخته و مدبر انقلاب اسلامی مسیر پیشرفت را روز به روز نورانی تر نموده؛ خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دشمنان اسلام و انقلاب را ناامید و دوستان و طرفداران نظام را امیدوار نموده است؛ طلاب، مبلغین و اساتید حوزه های علمیه نقش مهمی و تاثیرگزاری را در تبیین این بیانیه بر عهده دارند.

نماینده طلاب سبزوار در مجمع طلاب و نمایندگان با بیان این که تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و راهبردهای هفتگانه آن را می توان در ایام نوروز در دید و بازدیدهای اقوام تبیین نمود، خاطرنشان کرد: قدم نهادن در مسیر احیای تمدن نوین اسلامی، آن هم در حالی که جهان غرب با تمام توان خود در مقابلش ایستاده، نکته بسیار مهمی است.

وی تاسیس کانون تبلیغی- فرهنگی غدیر را از جمله اقدامات طلاب سبزوار عنوان کرد و ابراز داشت: کانون فرهنگی غدیر، ضمن ایجاد فضا و بسترهای تبلیغی برای طلاب با دعوت از طلاب و خیرین، قصد دارد تا از تمام ظرفیت این عزیزان استفاده حداکثری را در راستای تبیین معارف ناب الهی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش پایانی سخنان خود برگزاری دعای ندبه در نخستین جمعه سال را از جمله اقدامات کانون فرهنگی غدیر برشمرد و ابراز داشت: در نخستین جمعه سال دعای ندبه ای با مشارکت بیش از 1000 نفر از مدیران، مسئولان و آحاد مردم  عالم پرور سبزوار، به عنوان حرکتی پویا برگزار می شود که چشم انداز خوبی را برای دفاع از آرمان های الهی انقلاب اسلامی ایجاد نموده و فضای شهر را تا چندین هفته تحت تاثیر خود قرار می دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha