جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 487275
۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
افسران پلیس زن مسلمان در ایرلند، محجبه می شوند

حوزه/ اداره پلیس ایرلند در بیانیه ای اعلام کرد: پیرو اقدام همتایانش در اسکاتلند، ایرلند شمالی و دیگر کشورها از این پس افسران پلیس مسلمان اجازه داشتن حجاب اسلامی حین خدمت را خواهند داشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، پلیس ایرلند در روز 4 آوریل اعلام کرد که پیروی راه همتایانش در اسکاتلند و ایرلند شمالی و دیگر کشورها بوده و از این به بعد به افسران مسلمان زن اجازه پوشیدن حجاب در اداره پلیس این کشور داده خواهد شد.

درو هریس کمیسر پلیس ابراز امیدواری کرد که با افزودن حجاب اسلامی به یونیفرم زنان مسلمان، اجتماعات اقلیت های مذهبی بیشتری به این اداره بپیوندند.

وی در ادامه گفت که شهروندان سیک نیز می توانند عمامه سنتی شان را هنگام خدمت به سر داشته باشند، در یک بیانیه رسمی، اداره پلیس ایرلند تاکید کرده که اقدام جدید پلیس ایرلند در راستای حرکت ادارات پلیس کشورهای مختلف از جمله اسکاتلند، نیوزیلند، اداره پلیس نیویورک و دیگر دفاتر در بریتانیا، استرالیا و کانادا بوده است.

هریس در این باره گفت: ما می خواهیم به شهروندان از اجتماعات اقلیت نشان دهیم که اداره پلیس یک کارفرمای فراگیر است که هدف آن دخیل کردن تمامی مردم می باشد.

براساس آمار سال 2016 در ایرلند، تعداد مسلمانان این کشور 65 هزار نفر می باشند. در نوامبر 2018 یک قاضی دادگاه عالی در ترینیداد طی حکمی اعلام کرد که افسران زن مسلمان باید اجازه داشته باشند که در حین خدمت حجاب اسلامی شان را رعایت کنند. در سال 2016 ترکیه به افسران زن مسلمان اجازه داشتن حجاب اسلامی را داد. پلیس اسکاتلند از این حرکت پیروی کرده و اعلام کرد که حجاب بخشی از یونیفرم زنان مسلمان خواهد بود تا آنان به حضور در اداره پلیس ترغیب شوند. در ادامه در کانادا دولت در سال 2016 اعلام کرد که پلیس سوار کانادا به افسران زن اجازه داشتن حجاب با یونیفرم را داده و به این ترتیب شماری از زنان مسلمان به استخدام اداره پلیس این کشور درآمدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha