جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کشیش کامرونی

حوزه/ "تینه جوزف دمتری" کشیش کامرونی گفت: کربلا پایتخت انسانیت در جهان است و در ایجاد وحدت میان ادیان آسمانی رتبه اول را دارا است و از این شهر وحدت و ایستادگی در برابر ظالمین سرچشمه گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "تینه جوزف دمتری" کشیش کامرونی که در پانزدهمین جشنواره فرهنگی "بهار شهادت" که در حرم امام حسین (علیه السلام) در حال برگزاری است، شرکت کرده گفت: کربلا پایتخت انسانیت در جهان است و در ایجاد وحدت میان ادیان آسمانی رتبه اول را دارا است و از این شهر وحدت و ایستادگی در برابر ظالمین سرچشمه گرفت و جهان آن را به خاطر انسانی بودنش می شناسد.

وی افزود: واقعه دردناک کربلا که در این شهر رخ داد، اختصاص به مذهب یا دین خاصّی ندارد؛ چرا که برخی مردم حق را شناختند و از آن پیروی کرده و به خاطر آن جانفشانی کردند و پاداش آن ها این بود که در تاریخ جاودان ماندند.

کشیش مسیحی اشاره کرد: "وهب مسیحی" یکی از شهدای کربلا و از کسانی است که امام حسین (ع) را یاری کرد و در برابر ظلم و ستم در کنار امام (ع) ایستاد.

وی با بیان اینکه این اولین باری است که به کربلا می آیم و بسیار خوشحال هستم، گفت: اینجا وحدت میان تمامی مذاهب اسلامی را مشاهده کردم و همچنین مسیحیان که به خاطر انسانیت گرد هم جمع می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha