سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نشست مسئولین حوزه خواهران تهران و آموزش و پرورش

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین کبیریان گفت: اگر قرار است خروجی‌ کیفی حوزه ها بهتر شود باید نحوه گزینش ورودی های حوزه و وضعیت آموزشی بهبود یابد تا بتوان طلابی که استعداد‌های خوبی دارند از آن‌ها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین کبیریان، در نشست مشترک مسئولین حوزه های علمیه خواهران تهران و آموزش و پرورش که ظهر امروز در محل مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران برگزار شد با تاکید بر لزوم ارتقای سطح کیفیت ورودی‌های حوزه‌، گفت: تاسیس مدارس علوم و معارف اسلامی در دوره دوم دبیرستان بسیار خوب است، اما اگر از مهدکودک و ابتدایی شروع کنیم این تربیت دینی بهتر شکل می‌گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: هم اکنون وضعیت حوزه‌های خواهران از نظر تعداد طلبه ها خوب است و الان حدود ۹ هزار طلبه و ۹ هزار دانش آموخته حوزه خواهران، در استان تهران حضور دارند و مشغول تحصیل علوم حوزوی و تبلیغ در مراکز و نهادهای فرهنگی هستند.

وی تصریح کرد: چیزی که به دنبال آن هستیم بالا بردن سطح کیفیت طلاب و مدارس است. اگر قرار است خروجی‌ حوزه ها بهتر شود باید نحوه گزینش ورودی های حوزه و وضعیت آموزشی بهبود یابد تا بتوان طلابی که استعداد‌های خوبی دارند از آن‌ها استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان در پایان خاطر نشان کرد: راه اندازی چند مدرسه معارف اسلامی برای مهرماه ۹۸ در دستور کار است و برنامه به این صورت است که دانش‌آموزان از دوره دوم دبیرستان با فضای دینی آشنایی پیدا کنند و اگر دوست داشتند بعد از گرفتن دیپلم به حوزه‌ها بپیوندند. البته الزامی برای این کار نیست و دانش‌آموزان رشته علوم و معارف می‌توانند وارد دانشگاه هم بشوند.

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha