پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید مقتدی صدر

حوزه/ سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق، با انتشار یک توئیت، فرقه های "سلفیت و وهابیت" را مسئول مشکلات منطقه دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید مقتدی صدر در  صفحه تویتر خود نوشت: آیا سلفیت یا وهابیت و امثال آن که طرفدار سازمان القاعده و آنچه در عصر حاضر داعش نامیده می شود، هستند، از خودشان نمی پرسند که جنگ هایی که افروخته اند به ویژه در عراق، سوریه و سایر کشور ها چه پیامد هایی داشته است؟

مقتدی صدر اشاره کرد: گمان نمی کنم اکنون یا در آینده آنها این سؤال را از خودشان بپرسند؛ چرا که آنان از جواب دادن می ترسند و طایفه گری بر احساساتشان غلبه یافته و خیال می‌کنند این سازمان ها مایه خیر و خوبی می شوند.

وی به پیامد های این جنگ ها اشاره کرد که از جمله آن ها موارد زیر است:

اول: فروش بلندی های جولان به استکبار و استعمار جهانی در رأس آن آمریکا و اسرائیل و فروش قدس با معامله ای میان نتانیاهو و ترامپ.

دوم: مخدوش کردن چهره اسلام از شیعه گرفته تا سنی و به طور خاص اهل سنت و جماعت و تضعیف آن ها در سوریه، موصل و الانبار. به جای اینکه موجب تقریب شیعه و سنی در عراق شوند، نجف اشرف را با اوصافی توصیف می کردند که شایسته ذکر نیست و فراموش کردند که آنجا محل دفن حضرت علی بن ابی طالب (ع) است که اگر در مذهب آن ها خلیفه شرعی رسول الله (ص) نیست، امّا خلیفه چهارم آنان به شمار می رود.

سوم: مصر به دست یک مستبد (عبد الفتاح السیسی) افتاده است که قانون اساسی و پارلمان را بر اساس خواسته خود تنظیم می کند.

چهارم: کمک خواستن عربستان سعودی از آمریکا برای دور کردن خطر شما و خطر برخی که آن ها را دشمن خود می داند و این در حالی است که تقریب میان آمریکا و عربستان نگرانی هایی در خصوص مکه مکرمه و مدینه منوره به وجود می آورد.

پنجم: گسترش نفوذ آمریکا در منطقه به ویژه در عراق، حاشیه خلیج فارس، سوریه و غیر آن که آمریکا از طریق گروهک تروریستی داعش می خواست به خواسته های خود برسد.

ششم: نفرت نسل جدید از اسلام به خاطر افراطی گرایی اشتباه و نفرت انگیز داعش منجر به گرایش آنان به افکار خارج از دین شد.

هفتم: فرار ملت کشور های عربی به کشور های اروپایی به سبب جنگ ها.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha