سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در گفت وگو با حوزه

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: روحانیت برای تسکین آلام مردم سیل زده، در کنار سایر نیروها جهادی به میدان آمده و به امدادرسانی می پردازد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدفرخ فال، در حاشیه سفر به مناطق سیل زده لرستان و خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری «حوزه» به لرستان، در مورد حادثه سیل اخیر گفت: گستره مصیبت هایی که به مردم عزیز در این مناطق وارد شده است، بدون حضور فیزیکی در منطقه قابل تصور نیست.

وی اظهار کرد: با توجه به حوادث پیش آمده،در قالب هیئتی از سوی جامعه مدرسین حوزه به ریاست آیت الله حسینی بوشهری، در استان لرستان و مناطق حاد حضوریافتیم.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال بیان کرد: روحانیت برای تسکین آلام مردم سیل زده، در کنار سایر نیروها به میدان آمده و به امدادرسانی می پردازد؛ در واقع اقدامات روحانیت و نهادهای انتظامی، نظامی و به ویژه سپاه در منطقه قابل تحسین است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه گفت: گروه های جهادی واقعا در مناطق مختلف استان کارستان کرده اند، به طوری که وقتی وارد مناطق می شدیم می دیدم مردم نمی دانستند چگونه از روحانیت، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، گروه های جهادی و کسانی که به امر رهبری پا به میدان نهاده اند، قدردانی کنند.

وی افزود: نیروها جهاد گونه حرکت کردند، وقتی وارد بعضی از مناطق پلدختر شدم به یاد روزی افتادم که پس از فتح خرمشهر وارد منطقه شدیم؛ قطعا مصیبت جانگاه است و مردم آواره شده اند و زیر چادر زندگی می کنند و برخی از خانه ها در بستر رودخانه ها قرار دارد و ویران شده است.

*همه احساس مسئولیت کنند

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال خاطرنشان کرد: ملت شریف ایران و مسئولان و مدیران کشور، همه در قبال سیل زدگان احساس مسئولیت کنند.

وی گفت: طلاب وروحانیون با اخلاص دوشادوش مردم آمده اند و خانه و کاشانه سیل زدگان را سروسامان می دهند. آنان حاضر شده اند نه برای ریا، بلکه برای نشان دادن همدری با مردم؛ عمامه و لباس شان را هم در بیان احکام و هم در مصیبت ها می پوشند و به خدمت می پردازند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه عنوان کرد: اگر روحانیت با عمامه باشند، مردم تسکین بیشتری برای دردهای خود دارند؛ افرادی که به شبهه افکنی می پردازند، در صحنه و در کنار مردم نیستند. مردم بر دستان سپاهیان و طلاب بوسه می زنند.

وی بیان کرد: وقتی با طلاب جهادی مواجه شدیم، لباس و ابزارشان پر از گل ولای بود، اما با عشق و محبت و با تبسم خدمت می کردند و من یک دنیا اخلاص در خدماتشان دیدم، همان گونه که در نیروهای جهادی و هلال احمر و دیگران این را حس می کردیم.

*جانفشانی گروه های جهادی

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال اظهار کرد: جانفشانی گروه های جهادی و نیروها واقعا با ارزش است، و خرد و کلان همه در خدمت کمک به ملت ایران هستند؛ مردم خوب منطقه مصیبت بزرگی دیده اند، ولی قدردان هستند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: مطالب خوبی در جلسه آیت الله بوشهری و نماینده ولی فقیه در استان لرستان مطرح شد و راهکارها برای ایام شعبانیه ارائه گردید.

وی گفت: باید به گونه ای عمل شود که مردم نشاط و امید خود را از دست ندهند؛ مشارکت ها پس از این نیز تداوم دارد، همه در جهت خدمت به آسیب دیدگان تلاش کنیم.

*تقدیر از خبرگزاری حوزه

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در پایان با تقدیر از تلاش های خبرگزاری «حوزه»، گفت: ابعاد گسترده اطلاع رسانی خبرگزاری حوزه از سیل و رویدادهای حوزه های علمیه با صلابت و اتقان در پوشش اخبار جای قدردانی دارد.

گفت وگو : پوست چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha