سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام و المسلمین تقوی در گرجستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بی شک حوزه های علمیه و طلاب جامعه المصطفی(ص) نقش مهمی در جهانی کردن پیام مهدویت دارند و باید در جهت زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) بکوشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی طی سخنانی در جمع طلاب جامعه المصطفی (ص) در کشور گرجستان با تاکید بر این که بر اساس کلام اهل بیت(ع)، انتظار فرج امام زمان (عج ) بهترین اعمال است، اظهار داشت: انتظار به عنوان یک مفهوم ذهنی و عقیده به تنهایی کافی نیست ، بلکه باید با عمل همراه باشد و به همین خاطر هم انتظار فرج بهترین اعمال است.

وی همچنین با بیان این که نگاه حضرات معصومین (ع) به آینده یک نگاه امیدوار کننده است، افزود: ما آینده را بسیار زیبا و امیدوار کننده می بینیم، چرا که معتقدیم روزی در جهان با یک انقلاب گسترده نابسامانی ها و ناهنجاری ها برطرف می شود و دست مستکبران و ستمگران از آن قطع خواهد شد و عدالت و انصاف و محبت و صمیمیت بین انسان ها حاکمیت پیدا خواهد کرد، بنابر این ما باید خودمان را با عمل برای آن روز آماده نماییم.

وی ادامه داد: امام زمان ( عج ) که بیاید و حکومت اسلامی تشکیل دهد باید با نیروهای مومن ، صالح و مخلص جهان را اداره نماید، چه آن که برای مدیریت های مختلف در دوران ظهور فرشتگان از آسمان نمی آیند بلکه باید انسان های با اخلاص و صالح در کنار ولی عصر (عج) در آن دولت جهانی وجود داشته باشند.

رییس شورای زکات کشور همچنین خاطر نشان کرد: اگر همین جمعه امام زمان ( عج ) در کنار کعبه ندای انا بقیةالله، سر بدهند و ظهور کنند آیا به اندازه کافی مدیر و نیروی صالح در کنار ایشان وجود دارد که ایشان را یاری نماید؟!

وی گفت: حوزه های علمیه در تمام سطح دنیا و کشورهای مختلف باید چنین وظیفه مهمی را بر عهده بگیرند .

وی با بیان این که قله های تشیع و مکتب اهل بیت باعث شده مکتب تشیع همچنان با نشاط در مقابل دیدگاههای دیگر عرض اندام کند، افزود: یکی از قله های فکری ما در تشیع غدیر است که در آن سلسله انبیاء به امامت متصل می شوند و همچنان ادامه دارد . قله دیگر عاشوراست که همیشه جامعه شیعه را با نشاط و با روحیه ضد ظلم و اندیشه آزادی و آزادبخشی تربیت می کند و قله سوم قله انتظار است.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی بیان داشت: انتظار ظهور منجی که الان زنده است و روزی اذن پیدا می کند که ندای الله اکبر سر دهد و در دنیا عدالت را فراهم می کند ، پس باید ما خودمان را برای آن روز هرچه بیشتر آماده کرده و در آن شرایط وظایف خودمان را بدانیم.

وی در ادامه با بیان این که اولین وظیفه بر اساس کلام اهل بیت (ع) در این خصوص، زمینه سازی برای ظهور است ، گفت: ما باید تکلیف دو کلمه را در این زمینه مشخص کنیم که یک کلمه تسهیل ظهور و دیگر کلمه تعجیل ظهور است و حال آن که ما معمولاً به تعجیل فکر می کنیم و کمتر به تسهیل ظهور می اندیشیم و روی آن کار می کنیم .

وی افزود: دومین وظیفه ما این است که با امام زمان ( عج ) ارتباط خود را برقرار کنیم و در مسیر کسب تقوای الهی و مراقبه گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ابراز داشت: امام صادق (ع) سال ها قبل از ولادت حضرت بقیه االله الاعظم(عج) فرمودند اگر در دوران غیبت حضرت قرار گرفتید برای ظهور آن حضرت دعا بخوانید و از این طریق ارتباط خودتان را با ایشان حفظ و تقویت کنید.

وی همچنین با بیان این که وظیفه سوم ما در عصر غیبت پرهیزگاری و حُسن خلق است، گفت: وظبفه دیگر ما در ایام غیبت این است که ما نسبت به دستورات امام و نایب امام کاملاً تسلیم باشیم و در همان مسیر حرکت کنیم که این به معنای اطاعت و تسلیم در برابر فرمان هایی است که صادر شده و نایب امام از ما می خواهد.

وی افزود: وظیفه دیگر ما در قبال امام زمان(عج) آن است که همواره نسبت به آن حضرت اظهار محبّت و مودّت کنیم و لذا بر طبق آیه قرآن باید محبت را اظهار نماییم نه اینکه صرفاً در دل آن را نگه داریم.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی اظهار داشت: در این خصوص سوالی که مطرح می شود این است که محبت را چگونه باید اعمال کنیم که در پاسخ باید گفت در هر روز برای سلامتی آن حضرت دعا کنیم و به ویژه دعای فرج را بخوانیم که به این طریق محبت خودمان را اعمال می کنیم و فرهنگ مهدویت را نیز ترویج و تبلیغ می نماییم، ضمن آن که بر این اساس یکی از وظائف دیگر ما دعا کردن برای ظهور است البته شرطش هم این است که زمینه سازی مناسب هم به عمل آید.

وی گفت: در عین حال آمادگی نظامی نیز باید داشته باشیم و تاکید شده به هر اندازه که می توانید خود را آماده نمایید و آنچه ایران اسلامی انجام داده در همین راستاست.

وی در خاتمه بیان داشت: به هر حال مستکبران جهان چه بخواهند و چه نخواهند آمادگی برای ظهور روز به روز بیشتر و ظهور در زمانی که خداوند متعال مقدر نماید ، به وقوع خواهد پیوست و آن گونه که قرآن مجید وعده داده در آن زمان دیگر ظالمی وجود نخواهد داشت و ظلم و بیداد از بین رفته و عدالت محقق خواهد شد.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha