پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ خطیب جمعه این هفته قم، خباثت آمریکا علیه سپاه را موجب محبوب تر شدن این نیروی انقلابی دانست.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»،آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم گفت: آمریکای غدار در روزهای گذشته سپاه عزیز ما را به عنوان تروریست معرفی کرد ولی چرا؟ این مساله چیزی جز عصبانیت آمریکا نیست؛ آمریکا مشاهده کرده که با آن همه هزینه ها چیزی به دست نیاورده است و به هر کشوری در غرب آسیا نگاه می کند می بیند که سپاه عزیز و قهرمان ما آنها را شکست داده است.

وی افزود: آنها تصور می کنند که با تروریست اعلام کردن سپاه، آن را تضعیف می کنند، ولی سپاه ما محبوب تر شد؛ مجلس و نمازهای جمعه و مردم ما سپاهی شدند و «من سپاهی ام» را فریاد زدند؛ حتی کسانی که با سلیقه سپاه هماهنگ نبودند، ولی وقتی دیدند که هرجا خطری کشور و انقلاب را تهدید کرده است روبروی دشمن ایستاده است مشاهده کردند که باید از این سپاه قهرمان که کشور را حفظ می کند حمایت کنیم.

خطیب جمعه قم بیان کرد: آمریکا در روزهای اخیر اعلام کرده است که معافیت ها را در خرید نفت از ایران لغو شده است ولی خیال می کنند که ما دست روی دست می گذاریم ومنتظر امر و فرمان آمریکا هستیم؛ رهبر عزیزمان با قامت استوار فرمودند که تا هر زمان که بخواهیم نفت تولید و صادر می کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: دشمن باید بداند که ملت ما خسته نمی شود و آنچه در آخر الامر و در این میان خسته می شود، آمریکا است.

وی با اشاره به آغاز دهه تکریم مساجد گفت: مساجد خانه خدا است و کسی که وارد خانه خدا می شود، زائر خدااست؛ به همین جهت باید جایگاه و منزلت مساجد را حفظ کنیم؛ در روایات بیان شده است که سه دسته از مردم به خدا شکوه وارد می کنند که شامل مسجد، عالم و قرآن کریم است.

خطیب جمعه قم افزود: در برخی از روایات به مساله مسجد خراب و آباد اشاره شده است؛ مسجد بی رونق مسجد خراب است و مسجدی که آبادانی ظاهری ندارد ولی رونق دارد، مسجد آباد است؛ همچنین عالمی که وجود دارد ولی دیگران به سراغ او نمی روند و همچنین قرآنی که در بین مردم غبار گرفته می شود از انسان شکایت میکند.

وی گفت: نظافت و آبادی مساجد و همچنین عزم مسجدیان در زمینه های مختلف و عدم مزاحمت برای همسایگان وبرنامه ریزی و خوش رفتاری دست اندارکابران، ایجاد جاذبه می کند؛ سعی کنیم که مساجد، پرجاذبه کنند که اگر کسی در مساجد ما وارد شد، حس کند که در یک فضای اسلامی وارد شده است.

معاون جامعه مدرسین بیان کرد: در هفته سلامت به سر می بریم، سلامت به معنی مراجع به بیمارستان نیست، بلکه پیشگیری بهتر از درمان است؛ بسیاری از بیماری ها در کشور ما ریشه کن شده است که دلیل آن مساله پیشگیری است.

وی با اشاره به مساله ایمنی بیان کرد: در ایام نوروز تلفات بسیاری در جاده های ما برجای می ماند که امیدواریم که مجموعه مسئولان با ایمن سازی جاده ها و خودروها و همچنین رعایت اصول ایمنی از سوی مردم زمینه این گونه حوادث را از بین ببرند؛ همچنین خودروسازان نیز باید در این زمینه تلاش بیشتری کنند تا این چنین مسایلی برای مردم رخ ندهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مساله شوراها بیان کرد: شورا به معنی کار و خرد جمعی است ولی شوراها باید سعی کنند که کمتر به اختلافات درونی خود دامن بزنید و کمتر به فکر منافع خاص باشید بلکه باید به فکر مصالح عمومی جامعه باشید.

وی گفت: در یک ماهه اخیر کشور ما دچار یک سیل مهیب شد و گرچه تلفات انسانی کمی داشتیم، ولی کشته شدن یک نفر نیز مایه تاسف است؛ در این سیل مال و امکانات و باغات و مزارع مردم از بین رفت؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند که سیل حضور مردم در مقابل سیل به ظاهر ویرانگر به کمک آمد و مردم خوب ما از دورترین نقاط در مناطق سیل زده حضور یافتند؛ نیروهای مسلح و نظامی و انتظامی ما آمدند و دانش آموزان و دانشجویان و طلاب درس و بحث خود را تعطیل کردند و با همراهی استادان خود به کمک مردم شتافتند و دشمن را مایوس می کردند.

وی اظهارکرد: مواجهه با گرما در روزهای آینده مردم را آزار می دهد؛ امکانات سردکننده در مناطق سیل زده به شدت مورد نیاز آینده مردم است؛ در حال حاضر مردم نیازمند امکانات سرمایشی است؛ مردم بسیاری از این مناطق تنها لباس تن خود را دارند و دیگر هیچ؛ باید خسارت و مشکل مسکن آنها حل شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: تجار و خیرین و مردم نیز باید وارد میدان شوند و مشکلات آنها را حل کنند تا کشور ما مجددا آباد شود و مردم آسیب دیده تسکینی بر آلام خود بیابند.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: دشمن مکار و عنود و دشمنی که در همه مراحل دشمنی خود را آشکار کرده در مساله سیل نیز جلوی کمک کشورها را گرفت؛ آنها می گویند ما با دولت ایران مخالفیم، ولی شما همان افرادی هستید که گفتید ما می خواهیم ریشه ملت ایران را بکنیم ولی این مردم با همت خود و همیاری و دلسوزی خود این کشور را آباد می کنند.

وی با اشاره به روز کارگر گفت: کارگر در اسلام محبوب و دارای جایگاه است و پیامبر ما نیز دست کارگر را می بوسید؛ رهبر انقلاب امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند و تولید نیز جز با همت کارگران محقق نخواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه یادآورشد: یکی از دغدغه های جدی ما این است که کارخانجات ما تعطیل شده و کارگران ما بیکار شوند؛ باید نسبت به دستمزد و امنیت شغلی و تعاون بین کارگر و کارفرما به شکل جدی رسیدگی شود و مسئولان نیز باید تسهیلات لازم را برای کارفرما فراهم کنند.

وی افزود: باید از واردات بی رویه در کشور مراقبت کنیم؛ اگر کالاهای خارجی وارد شد، کالاهای داخلی رنگ باخته وکارگران بیکار می شوند؛ نکته دیگر این است که دستگاه قضاو مسئولان اطلاعاتی کشور باید دقت کنند که کارخانه جاتی که به بخش خصوصی واگذار می شود چه می کنند؟ بسیاری از آنها کارگران را بیکار می کنند و کارخانه را می کوبند و به جای آن برج سازی می کنند که یک فاجعه بزرگ است.

نائب رئیس جامعه مدرسین با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری بیان کرد: معلمان الگوهای ما هستند و آموزش و پرورش الگوی اخلاقی و رفتاری در جامعه ما می تواند باشد؛ این معلمان هستند که هم علم آموز هستند و هم اخلاق آموز؛ باید حقوق معلمان را پاسخ بداریم تا جامعه سالم داشته باشیم که در این رهگذار انسان های شجاع و پلاش و دارای ابتکار و خلاقیت به جامعه تحویل داده شود.

خطیب جامعه قم در خطبه اول نیز بیان کرد: امام علی(ع) به مالک اشتر بیان می کند که تمام همت خود را برای جلب مالیات قرار مده بلکه بیش از آن در خصوص آبادانی شهرها و اجرای عدالت اجتماعی تلاش کن.

وی تصریح کرد: امیدواریم در پرتو تحقق عدالت اجتماعی ،همه مردم بهره مند باشند و هیچ کسی را نبینیم که در این زمینه از عدالت اجتماعی دور بماند و مشمول تبعیض واقع شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha