سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
شیخ محمد شول یحیی حیدر

حوزه/ شام روز گذشته و مصادف با فرارسیدن شب رحلت جانگداز حضرت خدیجه کبری (س) مراسم سوگواری آن بانوی بزرگوار در حسینیه شیعیان محله حیدریه شهر باماکو پایتخت کشور آفریقایی مالی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عصر روز گذشته همزمان با فرا رسیدن شب رحلت جانگداز حضرت خدیجه کبری (س) مراسم عزا و سوگواری آن حضرت با حضور شیعیان و رؤسای تشکل های مذهبی و همچنین حضور شیخ محمد شول یحیی حیدر، رهبر شیعیان این کشور در محل حسینیه شیعیان در محله حیدریه شهر باماکو برگزار شد.

در این مراسم که بلافاصله بعد از جمع شدن سفره افطاری روز نهم ماه مبارک رمضان برگزار شد، شیخ محمد شول یحیی حیدر ضمن بیان احادیثی در باب ماه مبارک رمضان و پاداش روزه داری و تهذیب نفس در این ماه مبارک، به زندگی سراسر خیر و برکت ام المومنین حضرت خدیجه کبری (س) اشاره کرد و افزود: حضرت خدیجه کبری مادر اهل بیت اطهار (ع) و سرور زنان زمان خود بود که در راه حمایت از دین اسلام و رسول خدا (ص) هیچ چیز را دریغ نکرد و تمامی اموال و مملوکات خود را در اختیار همسر خود نبی مکرم اسلام قرار داد تا در راه سربلندی دین و همچنین تبلیغ اسلام صرف شود.

وی همچنین تاکید کرد: شیعان در مسئله معرفی و شناساندن حضرت خدیجه کبری و خدمات سرشار این بانوی گرامی در راه گسترش دین خدا قدری کوتاهی کردند که این غفلت ما موجب آن شده تا دیگر مذاهب اسلامی یکی دیگر از همسران پیامبر اسلام را به عنوان ام المومنین معرفی کنند و شان و منزلت وی را بر حضرت خدیجه کبری فزونی بخشند.

رئیس حزب شیعیان کشور مالی موسوم به «حزب الرحمن» در ادامه افزود: ابعاد زندگی حضرت خدیجه کبری از زوایای مختلف و منحصر به فردی همچون: شیوه همسر داری، انفاق در راه خدا، گذشت و ... قابل تعلیم و تبلیغ است که به خواست خداوند در سال تحصیلی آینده کتاب هایی تحت عنوان «سیره اول حامی اسلام حضرت خدیجه (س)» توسط حزب الرحمن چاپ و با رایزنی های انجام شده با مقامات آموزشی کشور در بین دبیرستان های دخترانه شهر باماکو توزیع خواهد شد تا به عنوان درس جنبی در مدارس هدف تدریس شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha