سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سید حسین مومنی اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه حوزه های علمیه امروز نیازمند آگاهی سیاسی به جای سیاسی بازی و سیاسی کاری است، گفت: ارتقای دانش و آگاهی سیاسی حوزه های علمیه و طلاب از ضروریات امروز است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی شامگاه سه شنبه در جلسه پایان اولین دوره آموزشی تربیت مربی سیاسی  حوزه علمیه اصفهان ویژه طلاب و روحانیون که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: براساس بررسی به عمل آمده یکی از نقاط ضعف در حوزه علمیه این بود که با وجود رشته های متعدد، دست حوزه علمیه در برخی از رشته های مورد نیاز همچون دانش سیاسی، دانش مشاوره و سواد رسانه ای خالی بود.

وی بیان کرد: براین اساس تصمیم گرفته شد دوره های متعدد  تخصصی  در زمینه سواد رسانه ای و فضای مجازی، تربیت مشاوره، کتابداران و دوره های تخصصی مربی قرآن و حتی دوره تربیت مربی سیاسی در مرکز آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان برگزار شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که فراخوان شرکت طلاب در دوره تربیت مربی سیاسی انجام شد و پس از ثبت نام طلاب و روحانیون علاقه مند، این دوره به صورت مستمر و با قوت برگزار شد گفت: این دوره تربیت مربی به مدت دو سال و  در چهارترم  هر هفته دو جلسه یکشنبه و چهارشنبه ها به مدت 250 ساعت با حضور اساتید نخبه سیاسی کشور و استان برپا شد.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون شرکت کننده در دوره تربیت مربی سیاسی پس از گذراندن کلاس ها، مصاحبه علمی، امتحان کتبی و کنفرانس دادند و در نهایت 40 نفر از آنها موفق به کسب نمره قبولی شدند.

حجت الاسلام مومنی در این جلسه به 40 نفر از طلاب  و روحانیون حائز رتبه و امیتاز لازم، گواهی پایان دوره اعطا می شود، اظهار کرد: همت و اشتیاق طلاب شرکت کننده در دوره تربیت مربی سیاسی واقعا در طول چند سال اخیر بی بدیل بود و این کلاس ها در طول دو سال به هیچ وجه تعطیل نشد.

وی با تاکید براینکه درصددیم بتوانیم از ظرفیت  طلاب روحانیون مجهز به دانش سیاسی در داخل حوزه های علمیه  و حتی در سطح جامعه بهره ببریم، گفت: حوزه علمیه امروز نیازمند آگاهی سیاسی است، البته این مهم با سیاسی بازی و سیاسی کاری متفاوت است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: ارتقای دانش و آگاهی سیاسی حوزه های علمیه و طلاب از ضروریات است، البته گرچه حوزه علمیه اصفهان و طلاب اصفهانی از سطح بالاتریی در بعد دانش سیاسی برخوردار هستند و انقلابی  عمل کرده اند ولی تداوم انقلابی ماندن مستلزم ارتقا این سطح دانش است.

وی ابراز کرد: امیداوریم با برگزاری دوره های تخصصی مربی سیاسی و این چنینی دانش، آگاهی و تحلیل های سیاسی  در درجه اول به بدنه حوزه منتقل شود و در مراحل بعدی این آگاهی سیاسی به جامعه انتقال یابد.

حجت الاسلام مومنی متذکر شد: توصیه و سفارش می شود که معاونت سیاسی سپاه استان و دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه از ظرفیت طلاب و روحانیون مربی سیاسی در سطح استان بهره ببرند.

وی در پایان یادآور شد: تسلط  و مطالعه دقیق تاریخ اسلام، تاریخ معاصر و تاریخ مشروطیت از ضروریات طلبه امروزی است، چه بسا منبری های سیاسی در سطح شهر وجود دارد، ولی آگاهی و دانش سیاسی امری علمی فراتر و عمیق تر از یک منبر به ظاهر سیاسی است و طلبه باید بتواند پاسخگوی مخاطبان خود باشد.

در ادامه چند تن از روحانیون و دانش آموختگان دوره تربیت مربی سیاسی حوزه علمیه اصفهان به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادت خود در زمینه تقویت و تداوم چنین دوره هایی پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha