پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ساخت نخستین مسجد در شهر سبیا، اسپانیا، پس از ۷۰۰ سال

حوزه/ یک فوتبالیست مسلمان سابق در سبیای اسپانیا اعلام کرد که می خواهد پس از ۷۰۰ سال در این شهر نخستین مسجد را برای مسلمانان بنا کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ، یک مسلمان قصد دارد، نخستین مسجد شهر سبیا (سویل) مرکز بخش خودمختار آندلس را پس از گذشت 700 سال در کشور اسپانیا بسازد.

در سال 2007 زمانی که جامعه اسلامی شهر سبیا نمازخانه کوچک شان را در یک ساختمان اجاره ای از دست دادند، فردی کانوت یک فوتبالیست مسلمان سابق سبیا اعلام کرد که مسجدی را برای مسلمانان خواهد ساخت.

وی ابتدا قصد داشت به صورت ناشناس به این کار اقدام کند اما اخبار آن به بیرون نشت کرد و پس از چند روز به خبرگزاری ها رسید.

به این ترتیب با سخاوت این مسلمان، مسجدی با بودجه 700 هزار دلار برای مسلمانان این شهر اسپانیایی ساخته خواهد شد. در ادامه 250 هزار دلار دیگر نیز برای ساختن مسجد از سوی این مسلمان به کمپین مسجدسازی اهدا گردید.

یک زمین بزرگتر از مکان قبلی برای ساختن یک مسجد تک منظوره سه طبقه با پارکینگ زیر زمینی برای مسلمانان در نظر گرفته شده است.

کانوت در این باره گفت: من 7 سال برای تیم بازی کردم و به عنوان یک مسلمان وقتی به شهر جدیدی می آیی نخستین کاری که می کنی پیدا کردن مکان عبادت است. من یک مسجد موقتی را پیدا کردم. جامعه اسلامی فوق العاده ای را یافتم. که متاسفانه پس از مدتی از مسجدشان بیرون شان کردند.

وی ضمن تعریف و تمجید از جامعه اسلامی سبیا گفت: آن ها فقط مهاجرین نیستند بلکه مسلمانان اسپانیایی تبار یا نسل های دوم گرویدگان به اسلام نیز می باشند. ان ها اروپایی و اهل آندلس نیز هستند. جامعه فوق العاده ای متشکل از تمام نژاد ها.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha