جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 مسلمانان آلمان خواستار تحقیقات درباره آتش افروزی در مسجد هاگن شدند

حوزه/ انجمن مسلمانان ترک تبار در آلمان از مقامات قانونی خواستند تحقیقات سریع، جامع و کاملی درباره آتش افروزی روز شنبه گذشته در مسجد شهر هاگن انجام دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، انجمن مسلمانان ترک تبار در آلمان خواستار تحقیقات کامل و اساسی درباره آتش سوزی مشکوکی شدند که روز شنبه در یک مسجد در شهر «هاگن» از شهرهای ایالت «نورث راین-وستفالن» در غرب آلمان به وقوع پیوست.

کمال ارگان رئیس انجمن مسلمانان در بیانیه ای گفت: ما از مقامات قانونی می خواهیم تحقیقات سریع و دقیقی در این رابطه انجام داده، مجرمان را شناسایی کرده و آن ها را به سزای اعمالشان برسانند.

مسجد شهر هاگن خساراتی جدی در این آتش سوزی دیده است. فرد ناشناسی سطل های زباله را روبروی این مرکز اسلامی به آتش کشیده است. تصاویر منتشر شده از دوربین های مداربسته نشان می دهند که روز شنبه پیش از وقوع حریق، مردی همراه با دو سگ در نزدیکی سطل های زباله در حال قدم زدن است.

گفتنی است کشور آلمان در سال های اخیر شاهد حملات اسلام هراسی و برخوردهای ضدمهاجرت زیادی بوده است که بیشتر آن ها مدیون سخنرانی های نژادپرستانه احزاب راست گرای افراطی در این کشور می باشند که ترس و ارعاب مردم را نسبت به پناهندگان و تروریست ترویج می دهند.

پلیس آلمان در سال گذشته 813 مورد جرم نفرت محور علیه مسلمانان را به ثبت رسانده است. در این حملات حداقل 54 مسلمان مجروح شده اند که بیشتر این تنش ها توسط افراط گرایان راست افراطی به وقوع پیوسته اند.

لازم به ذکر است کشور آلمان بیش از 81 میلیون جمعیت دارد و دومین کشور پرجمعیت از نظر مسلمانان در اروپای غربی پس از فرانسه محسوب می شود. این کشور تقریبا 4.7 میلیون مسلمان دارد که 3 میلیون آن ها اصلیت ترک تبار دارند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha