سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام انصاری

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات الهی است، زیرا بواسطه آنها بقیه واجبات تحقق پیدا کرده و ملاک این فریضه قرآنی در جامعه این است که نباید نسبت به سرنوشت جامعه خود بی تفاوت باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مسعود انصاری، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین گفت: امر به معروف یعنی اینکه بخواهیم و امر کنیم که خوبی ها در جامعه تحقق پیدا نماید و نهی از منکر به این معنا است که اگر کسی می خواهد به چاهی بیفتد دست او را بگیریم و نگذاریم سقوط کند  و هلاک شود.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک نوع خیرخواهی و دلسوزی در مورد سرنوشت دیگران است و یکی از مسائل مهم در مورد این فریضه قرآنی شناخت معروف ها و منکرها و اولویت بندی آنهاست.

حجت الاسلام انصاری بیان کرد: همچنین اشخاصی که عامل و ترویج دهنده  امر به معروف و نهی از منکر هستند مراتبشان  با یکدیگر متفاوت است و به نظرمی رسد مهم ترین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در مورد دولتمردان است که نمونه آن مسئله حجاب در ادارات دولتی، بحث حفظ بیت المال، ارباب رجوع و بحث دوری از کاغذ بازی و بحث تجارت با عکس ها و آرم های گوناگونی که روی کالاها ی وارداتی می شود اینها از طریق دولت قابل پیگیری و از موارد مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات الهی است، زیرا بواسطه آنها بقیه واجبات تحقق پیدا کرده و ملاک این فریضه قرآنی در جامعه این است که نباید نسبت به سرنوشت جامعه خود بی تفاوت باشیم.

حجت الاسلام انصاری ضمن قدردانی از ریاست قوه قضاییه در رابطه با فریضه امر به معروف ونهی از منکر در موضوع اموال مسئولین، بیان کرد: حرکت های اخیر و قاطع و انقلابی ریاست دستگاه قضایی کشور در زنده کردن اصل از کجا آورده اید که در رابطه با اموال مسئولین است خود امر به معروف و نهی از منکر است که جامعه را دلگرم کرده و موجب گسترش معروف ها می شود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha