سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امامین انقلاب و اهمیت آینده نسل آینده ساز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه رشد تربیتی و آموزشی دانش آموزان باید بر مبنای سندهای بالادستی تحول آموزش و پرورش باشد،گفت: حاکمیّت تفکر لیبرالی آموزش و پرورش را به ورطه نابودی می کشاند.

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با بیان اینکه از نگاه اسلام، تربیتی ارزشمند است که انسان را به فلاح و رستگاری برساند، گفت: باید مسئولین تعلیم و تربیت با اعتقاد به مبانی دینی و اعتقاد کامل به آرمانهای امامین انقلاب، در مسیر تربیت اسلامی دانش آموزان قدم بردارند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب تاکید کرد: نباید مسئله مهم تعلیم و تربیت اسلامی که اصل و اساس آموزش و پرورش است در ورطۀ فراموشی قرار بگیرد و نسخه های تربیت غربی و نامأنوس با فرهنگ ایرانی اسلامی در دستور کار متولیان امر تربیت قرار گیرد.

امام جمعه موقت اسلام آباد غرب در ادامه با تأکید بر اینکه تربیت اسلامی را در مدارس جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: در عین حالی‌که معلمین دلسوزی را در محیط آموزش و پرورش سراغ داریم که با جان و دل در مسیر تعلیم و تربیت نسل آینده‌ساز از هر تلاشی فرو گذار نیستند؛ اما نگرانی های زیادی وجود دارد.

وی اظهار کرد: ما در مقابل ارزش زدایی در دستگاههای متولی تعلیم و تربیت مسئولیت شرعی و قانونی داریم و باید حقیقت پشت پردۀ اجرای فرهنگ بیگانه را به اسم تربیت و رشد دانش آموزان به گوش مردم جامعه اسلامی برسانیم.

حجت الاسلام کرمی نیا با اشاره به اینکه نباید دغدغه های حضرت امام(ره) را در صحیفه نور و وصیتنامه الهی، سیاسی را در خصوص اهمیت تعلیم و تربیت و سرنوشت نسل آینده ساز را فراموش کنیم، گفت: عدم احاطه و شناخت دقیق از اسلام و از طرفی خودباختگی در برابر فرهنگ غربی در میان برخی برنامه ریزان و تصمیم گیران، اسلام زدایی در محیط مدارس را بدنبال دارد.

وی تصریح کرد: حضور روحانیون مجرب و مسلط به مبانی علوم قرآنی و بینش اسلامی بعنوان معلم در کلاس مدارس، تنها راه رفع نگرانی خانواده ها در خصوص تعلیم و تربیت است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه رشد تربیتی و آموزشی دانش آموزان باید بر مبنای سندهای بالادستی تحول آموزش و پرورش باشد،گفت: حاکمیت تفکر لیبرالی آموزش و پرورش را به ورطه نابودی می کشاند.

امام جمعه موقت اسلام آباد غرب در ادامه با تأکید بر اینکه جوانان و نوجوانان بزرگ‌ترین سرمایه‌ نظام اسلامی هستند،گفت: باید اعتمادخانواده ها انقلابی نسبت به نحوۀ تعلیم و تربیت در مدارس حفظ شود و این کار مستلزم آن است که از اجرای آموزه های غیر دینی و نسخه های غربی از قبیل سند ننگین 2030 در اشکال مختلف جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان این مرغان بلند آشیان را نباید گذاشت اسیر دام کسانی شوند که آبشخور فکری آنان از مکاتب غیر دینی سرچشمه می گیرد.

حجت الاسلام کرمی نیا با ابراز نگرانی از اینکه پروسۀ خصوصی سازی آموزش و پرورش حتی در لیبرال‌ترین کشورهای غربی هم اجرا نشده،گفت: سالهاست که شاهد اقداماتی در خصوص شانه خالی کردن دولت از وظیفه قانونی و حاکمیتی خود در امر آموزش در مدارس هستیم.

وی در پایان گفت: چه افرادی از شهریه‌های نجومی مدارس غیرانتفاعی به ثروت‌های کلان می‌رسند و کدام «مکتب فکری» در این مدارس ترویج می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha