شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رژیم جعلی صهیونیستی

حوزه/ محمدباقر اسدی گفت: اسرائیل برای برپایی کشور یهودی در اطراف خلیج فارس هم نقشه دارد و تا کنون توانسته بسیاری از آثار و میراث تاریخی و فرهنگی جهان عرب را به نام خود ثبت و معرفی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، منطقه در ماه های اخیر دست‌خوش تغییرات  و تحولاتی است که با مرور هر کدام از آنها به نامی آشنا و با اهمیت در عرصه موضوعات منطقه ای و فرا منطقه ای بر خورد می کنیم و آن استقلال و عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران است که دشمنان محورعربی صهیونیستی و غربی را با مقاومت خود به زانو در آورده و موجب شده هر تلاش و طرح یا پروژه ای با شکست مفتضحانه روبرو شود.

خروج غیر قانونی آمریکا از برجام، تحمیل تحریم های غیر بشری علیه ملت ایران، آشکار شدن عادی سازی حاکمان عربی با اسراییل تلاش برای تحقق معامله قرن اجبار سیاسی و نظامی و امنیتی برای روی آوردن اجباری ایران به میز مذاکره از جمله تلاش هایی است که تاکنون با شکست روبرو شده و این تحولات نقش محوری ایران را در جهان بیش از پیش برای همگان اعم از دوستان و دشمنان ملت ایران بر ملا کرده است.

در همین راستا خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه با محمد باقر اسدی به گفت و گو پرداخته است. وی مترجم بیش از 20 کتاب از فارسی به عربی و برعکس از جمله کتاب الولي المجدد تألیف شیخ نعیم قاسم، کارشناس مسائل جهان عرب در شبکه عربی الکوثر،نویسنده مقالاتی در رسانه های ایرانی و عربی از جمله سایت شبکه المیادین و روزنامه رأي الیوم لندن و رتبه اول المپیاد عربی مبلغان زبان دان در میان طلاب کشور است.

بخش اول گفت و گو به شرح ذیل است:

حوزه: نظر شما در خصوص چرایی آشکارسازی روابط کشورهای جهان عرب با اسراییل در سال های اخیر چیست و چه نقشه مشترکی ممکن است از سوی جبهه صهیونیستی و عربی غربی در این خصوص برای جهان اسلام در نظر گرفته شده باشد؟

همانطور كه اشاره نمودید، این روابط اخیرا آشکار شده و شکل گیری آن اتفاق جدیدی نیست. از  چند سال قبل تر، رفت و آمدها و ارتباطاتی میان کشورهایی مثل عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در حد مسئولان امنیتی و نظامی و بازگانان آغاز شده بود و این مسئولان گاهی در قالب موسسات پژوهشی  و شرکتهای بازرگانی از سرزمینهای اشغالی بازدید کرده و با مقامات این رژیم دیدار داشته اند.

از جمله شخصیت هایی که به سرزمینهای اشغالی رفت و آمد داشت و در حاشیه همایش هایی بین المللی با شخصیتهای اسرائیلی دیدار داشتند شاهزاده ترکی بن فیصل رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان و سرهنگ بازنشسته انور عشقی بودند. جالب اینجاست که این افراد مدتی است هیچ ابایی از عکس گرفتن و دیدار علنی با مسئولین اطلاعاتی اسرائیلی هم ندارند.

پیشینه دیدار مسوولین سعودی با سران اطلاعاتی اسراییل ضد ایران

به عنوان مثال سرهنگ انور عشقی از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۵ پنج بار با مسئولین اطلاعاتی اسرائیل برای هماهنگی مواضع علیه ایران جلسه داشت . این دیدارها قبلا در آمریکا برگزار می شد اما در سال ۲۰۱۶ در سرزمینهای اشغالی هم برگزار شد. جالب است بدانید كه این مسئول امنیتی سعودی كه بعضا از او به عنوان سفیر غیر رسمی عربستان در اسرائیل یاد می شود، حتی در برنامه های تلوزیونی علنا اعلام می کند که با اسرائیل هیچ گونه دشمنی نداريم چون مسأله فلسطین برایمان اولویتی ندارد.

ادامه این روابط منجر به این شد که در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار عربستان اجازه داد که هواپیماهای تجاری اسرائیل از آسمان عربستان برای عبور و مرور استفاده کنند که اين تحول خطرناکی بود. در همين سالها شاهد شرکت تيمهای ورزشی اسرائیل در مسابقات ورزشی کشورهای عربی از جمله امارات هم بودیم و این کشورها از اسرائیل برای شرکت در این مسابقات دعوت کرده و برای ورزشکاران آنها ویزا صادر می کردند.

اوج این رابطه علنی هم آنجایی بود که شاهزاده بن سلمان علنا اعلام کرد که اسرائیلی ها حق دارند در سرزمین خودشان زندگی کنند و با این اظهارات حاکمیت رژیم صهیونیستی را بر سرزمینهای اشغالی پذیرفت.با به قدرت رسیدن ترامپ روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شتاب بیشتری گرفت و اکنون با تکیه بر طرح موسوم به "معامله قرن" به سمت همکاری و برقراری رسمی روابط سیاسی حرکت می کند.

 

حوزه: چرا این روابط در این برهه زمانی آشکار شده، و چه دلایلی را برای آن می توان عنوان کرد؟

نخست اینکه درگذشته افکار عمومی این کشورهای عربی هنوز برای پذیرش عادی سازی روابط با اسرائیل آماده نشده بود و رسانه ها و دولت های این کشورها در این چند سال تلاش کردند تا افکار عمومی را برای عادی سازی روابط با اسرائیل آماده کرده و این روابط را برای آنها توجیه کنند. این رسانه ها با تخریب چهره ایران و جریانهای استکبار ستیز شیعه و سنی تلاش کردند که آنها را به عنوان دشمن اول و تهدید اصلی جهان عرب معرفی کنند. رسانه های این کشور از جمله شبکه های" العربیه" و "اسکای نیوز" عربی با همکاری  شبکه های وهابی، نوک پیکان خود را به سمت ایران و شیعیان بحرین و یمن متوجه کرده و بی توجهی به مسأله فلسطین را شروع کردند، تا جایی که حتی از به کار بردن کلمه شهید در مورد شهدای انتفاضه و حملات اسرائیل خودداری می کردند و دفاع فلسطینیان از سرزمینشان را طوری به تصویر می کشیدند که انگار این فلسطینی ها هستند که حمله می کنند و اسرائیلی ها برای دفع هجوم آنها یا دفاع از جان خودشان به فلسطین حمله می کنند.

سوء استفاده سعودی ها از جنگ سوریه و یمن و معرفی ایران به عنوان دشمن اول

در این میان از جنگ سوریه و یمن هم سوء استفاده کامل را انجام دادند تا ایران را به عنوان دشمن و تهدید اول معرفی کنند و واقعیت این است که در این کار تا حدودی موفق شدند. حداقل در میان بخشی از مردم عربستان و امارات که پیشتاز عادی سازی روابط با اسرائیل هستند.

حوزه: اقدام سعودی ها و جریان ضد مقاومت در معرفی ایران به عنوان تهدید اول منطقه چه نتیجه ای در بر داشت؟

نتیجه اش این بود که وقتی این کشورها ایران را به عنوان دشمن اول معرفی کردند، به افکار عمومی خود اینطور القاء کردند که برای مقابله با این تهدید به کمک دیگران از جمله آمریکا و اسرائیل نیاز داریم و از آنجا که اسرائیل در منطقه حضور دارد و ایران دشمن مشترک ما و آنهاست، برای مقابله با ایران به برقراری روابط عادی  با اسرائیل نیاز داریم. این اصلی ترین توجیه آنها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، ایران دشمن مشترک ماست و خطرش از اسرائیل بیشتر است، پس باید با اسرائیل علیه دشمن مشترکمان ائتلاف کنیم.

توطئه اسراییل در مصادره فرهنگ و تاریخ جهان عرب به نام خود

 آنها ادعا می کنند که ایران هم دین ما را هدف قرار داده و قصد تسلط بر مکه و مدینه را دارد و هم سرزمینهای ما را اشغال می کند. پس در نتیجه از اسرائیل که فقط گوشه ای از فلسطین را اشغال کرده خطرناکتر است. غافل از اینکه اسرائیل حتی برای برپایی کشور یهودی در اطراف خلیج فارس هم نقشه دارد و سهمگین ترین حملات را علیه دین و فرهنگ جهان عرب انجام داده که این خود جای بحث مستقلی دارد. به عنوان مثال اسرائیل تاکنون توانسته بسیاری از آثار و میراث تاریخی و فرهنگی جهان عرب را به نام خود ثبت و معرفی کند. حتی  اسرائیل غذاهای عربی مانند فلافل، تبوله و آهنگهای معروف جهان عرب را به نام خود ثبت کرده و ادعای مالکیت معنوی آنها را دارد. علاوه بر اینکه بزرگترین کانالهای ضد اسلامی در ماهواره توسط صهیونیستها مدیریت می شود و این تنهای بخشی از تهاجم فرهنگی و مذهبی اسرائیل است.

سکولار کردن جوامع عرب گامی برای عادی سازی با اسراییل است

یکی دیگر از اقدامات آنها برای آماده کردن جوامع عرب برای آشکار سازی روابط با اسرائیل، سکولار کردن جوامع عرب بوده و اقدامات بن سلمان در تضعیف چهره سنتی و مذهبی جامعه عربستان هم در همین چارچوب تعریف می شود. چون جامعه سکولاری که ایمانش ضعیف شده باشد خیلی راحت تر با عادی سازی روابط با اشغالگران قبله نخست مسلمانان کنار خواهد آمد.

عامل دوم آشکارسازی روابط با اسرائیل دیکته های ترامپ و نتانیاهو است. از آنجایی که ترامپ اصولا با حمایت مالی صهیونیست ها در انتخابات پیروز شده خود را مدیون اسرائیل می داند. امروزه از صهیونیستهایی مانند میلیاردر معروف "شلدون ادیلسون" به عنوان سازنده و هدایت کننده ترامپ یاد می شود. ترامپ دهها میلیون دلار حمایت مالی از این شخص و سایر صهیونیست ها دریافت کرده و برای حفظ قدرت خویش همه خواسته های آنها را برآورده می کند. از جمله این درخواستها به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و واداشتن عربها به عادی سازی روابط با آن است.

ادامه دارد...

گفت وگو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    0 0
    احسنتم. واقعیت این است که اسرائیل همانطور که امام فرموده اند غده سرطانی است. غده سرطانی یعنی اینکه اگر جلویش را نگیری پخش شده و همه جای بدن را فرا می گیرد