چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران بر لزوم اهتمام هر چه بیشتر به اصل مسجد محوری در فعالیت های تبلیغی حوزویان تاکید کرد.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،با بیان این که برقراری ارتباط و تعامل با مناسب با اجتماع از مهم ترین وظایف مبلغین و مبلغات حوزوی است، ابراز داشت: یکی از کارهای مهم همانا ارتباط برقرار کردن با مخاطب در زمینه ها و فضاهایی است که برای تبلیغ مهیا شده و قطعاً بهترین فضا همان ابداع اسلام یعنی مسجد است که اسلام عزیز و پیامبر اکرم(ص) پیام خویش را از این نهاد مقدس به مردم عرضه کردند.

وی افزود: از این حیث مبلغان و مبلغات حوزوی باید مسجدمحوری و دعوت مردم به دین از طریق مسجد را همواره مدنظر قرار دهند.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) همچنین گفت: مهم ترین پیام دین همانا دعوت به توحید و خداباوری و اتکال به خدای متعال و برحذر بودن از عقاب الهی و نارضایتی اوست و طبعاً بر این اساس باور به مبدأ و معاد به عنوان اصول مهم اعتقادی می بایست تقویت شده و سپس فروع دین مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: علت بسیاری از مشکلات در جامعه ما دور شدن از معنویت و توحید و امور دینی و معنوی است چه آن که گاهی غفلت ها و کم توجهی نسبت به این مسایل باعث این مسایل می شود که مبلغان حوزوی باید بیش از پیش به این امور بپردازند و خلأها و نقصان ها را در این باره جبران کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران با تاکید بر لزوم تلاش همه جانبه یک مبلغ دین برای ترویج فضایل و دوری از رذایل گفت: از سویی در تعاملات و کنش گری های اجتماعی ، ایجاد همدلی و نوع دوستی و ایجاد محبت در میان مردم بهترین کار تبلیغی است و ما باید در عرصه تبلیغ همواره این فرمایش نورانی پیامبر (ص) را مدنظر قرار دهیم که فرمودند من برای اتمام مکارم اخلاقی مبعوث شده ام که این رویکرد اخلاقی لازمه توفیق در عرصه تبلیغ است

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha