جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 497341
۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
درسواره تاریخ زندگانی امام صادق(ع)

حوزه/ کتاب درسواره تاریخ زندگانی امام صادق(ع) به همت مرکز تخصصی تبلیغ مؤسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبیین(ص) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»کتاب درسواره تاریخ زندگانی امام صادق(ع) نوشته محمد صدری از سوی مرکز تخصصی تبلیغ مؤسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبیین(ص) چاپ و روانه بازار نشر شد.

هنگامی که صفحات زندگانی امام صداقت ها حضرت صادق(ع) را ورق می زنیم با اقیانوسی ژرف از علوم و معارف روبرو می گردیم که در طول چهارده قرن پس از ایشان کانون توجه دانشمندان عالَم بوده است.

وقتی از مدرسه امام صادق(ع) می شنویم که دست کم  چهار هزار شاگرد داشته و همگی زانوی ادب در محضر کسی زده اند که علمش از سرچشمه الهی است، آرزو می کنیم ای کاش ما هم بودیم و از آن مدرسه فارغ التحصیل می شدیم.

در این کتاب با موضوعاتی همچون آشنایی مختصر با امام صادق(ع)، همسران و فرزندان، حیات علمی امام صادق(ع)، مدرسه امام صادق(ع)، توحید مفضل، سیره اخلاقی امام صادق(ع)، کرامات و معجزات، پندهای امام صادق(ع)، حکام معاصر امام صادق(ع)، شهادت امام صادق(ع)، کلکات قصار و عزای صادقیه آشنا می شویم.

در بخشی از پیشگفتار این کتاب می خوانیم: «گسترش اندیشه دینی در دهه های اخیر و رشد روزافزون پژوهش ها در حوزه های مختلف دین پژوهی و نیز گرایش فزاینده نسل جوان به مباحث عمیق دینی برای رسیدن به پاسخ پرسش های ذهنی خود امری مبارک و با اهمیت است که زمینه مطالعات گوناگون و شرکت در نشست های دانش افزایی و علمی را فراهم آورده است.

از دیگر سو، استفاده های نابجا و نادرست کژاندیشان منحرف از این زمینه فراهم شده و گسترش نگاه های انحرافی نظیر تصوف و خرافه گرایی عرفانی و نیز رواج سطحی نگری در معارف شیعی و اهل بیت علیهم السلام، ضرورت تبیین درست و واقعی آموزه های کاربردی و اساسی زندگانی اهل بیت علیهم السلام را امری ناگزیر ساخته است».

کتاب درسواره تاریخ زندگانی امام صادق(ع) نوشته محمد صدری با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 12000 تومان در 192 صفحه از سوی مرکز تخصصی تبلیغ مؤسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبیین(ص) چاپ و تقدیم علاقه مندان مکتب امام صادق(ع) شده است.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha