پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد با دو قرن قدمت در مالزی درهایش را به روی غیرمسلمانان می گشاید

حوزه/ مسجد باستانی کاپیتان کلینگ در شمال غربی مالزی، به مدت دو روز تورهای عمومی بازدید برگزار کرده و از تمامی بازدید کنندگان (مسلمان و غیرمسلمان) برای شرکت رایگان و آزاد در این تورها دعوت به عمل آورده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از malaysiakini، یک مسجد باستانی در ایالت پنانگ در شمال غربی مالزی با قدمت 217 سال با هدف ایجاد همدلی و همبستگی میان ادیانی اقدام به گشودن درهایش به روی مردم به ویژه غیرمسلمانان کرده است.

مصادف با روز جهانی میراث یونیسکو، از بازدیدکنندگان دعوت شده تا امروز و فردا  (6-7 جولای) از ساعت 9:30 صبح تا 6 بعد از ظهر در تورهای عمومی در مسجد شرکت کنند. حضور همگان در این رویدادها رایگان و آزاد اعلام شده است.

برگزارکنندگان با همکاری سازمان «تبلیغات اسلامی جامعه بین المللی» در مالزی اعلام کرده اند که این تورهای دسته جمعی شامل برنامه های متعددی از جمله توزیع بروشورهای آشناسازی مردم با اسلام خواهند بود.

مسجد 2017 ساله کاپیتان کلینگ، در قرن 19 توسط معامله گران مسلمان هندی در شهر جورج تاون در پنانگ مالزی ساخته شد.

این مسجد یک مرکز برجسته تاریخ اسلامی و بخشی از میراث جهانی مالزی محسوب می شود و در مرکز محله مسلمان نشین تامیل ها قرار دارد. مسجد مذکور نخستین موسسه دائمی مسلمانان در اوایل دهه 1800 می باشد. واژه «کلینگ» یک واژه مالزیایی است که به مردمان با اصلیت «هندی» اشاره داد. واژه کاپیتان نیز واژه ای بوده که در اجتماعات هندی و چینی مورد استفاده قرار می گرفته است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha