سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مسجد باستانی مرمت شده در ترکیه بزودی بازگشایی می شود

حوزه/ مسجد تاریخی متعلق به قرن ۱۴ که در زلزله سال های ۱۹۹۹ خسارات زیادی دید، پس از عملیات مرمت و بازسازی به زودی قرار است بازگشایی شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از دیلی صباح، مسجد متعلق به قرن 14 واقع در شمال غربی ترکیه به زودی برای اقامه نماز بازگشایی می شود.

مقامات محلی امروز سه شنبه اعلام کردند که مرمت و بازسازی مسجدی در استان سقاریه در شمال غربی ترکیه، متعلق به دوره عثمانی در قرن 14 به زودی به پایان می رسد و این مسجد برای اقامه نمازهای جماعت بازگشایی خواهد شد.

احسان آسیک مفتی سقاریه به خبرنگاران گفت: مسجد اورهان غازی که در ال 1323 در آداپازاری، شهر مرکزی استان سقاریه به دستور اورهان غازی، پسر بنیانگذار امپراطوری عثمانی ساخته شده، مطابق با ساختار اصلی آن بازسازی می شود.

آسیک گفت که کار مرمت و بازسازی توسط اداره استانی بنیادها در بورسا ساخته شده و تاکید بر آن است که به هیچ یک از جنبه های تاریخی این مسجد خسارتی وارد نگردد. مقامات رسمی ترکیه همچنین مدعی شده اند که یک برگ طلائی با چند قرن قدمت و موتیف هایی با نقوش حک شده دست ساز را هنگام بازسازی این مسجد پیدا کرده اند.

مسجد تاریخی در طی سال ها به علل و بلایای طبیعی تخریب شده بود. به ویژه در زلزله 7.4 ریشتری که در سال 1999 به وقوع پیوست خسارات زیادی به ساختمان این مسجد وارد آمد. مناره مسجد که از سنگ های ساختمانی آهلار ساخته شده هنگام زلزله فرو ریخت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha