سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: نسل جوان از سوی دشمنان به سمت و سویی هدایت می شود که ارزش های هشت دفاع مقدس نه تنها کم رنگ شود، بلکه بی اثر و از بین برود، لذا فعالیت در حوزه کاروان راهیان نور امری مقدس و نوعی جهاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، بعدازظهر امروز به مناسبت ۲۹ تیرماه روز ثبت ملی «راهیان نور» به عنوان میراث معنوی، در دیدار با برخی از مسئولان و متولیان کاروان های راهیان نور در کردستان اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس نه تنها یک رویداد و اتفاق نیست، بلکه فرهنگی عظیم و سرشار از ابعاد مختلف ایثار و مجاهدت است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه افزود: بسیاری از افراد جامعه به ویژه نسل های جوان دوران هشت سال دفاع مقدس را به صورت مستقیم لمس نکرده اند و اطلاع چندانی از این ایام ندارند، لذا کاروان راهیان نور حرکتی عظیم در مسیر معرفی ایثارگری های جوانان این مرز وبوم در هشت سال دفاع مقدس می باشد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه حرکت کاروان های راهیان نور، حرکتی معنوی و انقلابی است، افزود: مقام معظم رهبری همیشه بر ایجاد کاروان های راهیان نور برای معرفی بهتر انقلاب تاکید فراوان داشته اند. معظم له در سال 97 در جمع راهیان نور فرمودند: « یکی از سنت های بسیار حسنه و ستودنی و پربرکت در کشورمان اردوهای راهیان نور است که با مشارکت پرشور و چشمگیر و معنوی مردم مؤمن و قهرمانِ ایران اسلامی در بازدید از مناطق جنگی در هر سال همراه است».

حجت الاسلام والمسلمین عربیان ادامه داد: امروز نسل جوان از سوی دشمنان به سمت و سویی هدایت می شود که ارزش های هشت دفاع مقدس نه تنها کم رنگ شود، بلکه بی اثر و از بین برود، لذا فعالیت در حوزه راهیان نور امری مقدس و نوعی جهاد است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با این وجود باید اذعان کرد که در بحث کاروان های راهیان نور در مناطق جنگی غربی و شمال غرب کشور کار فرهنگی زیادی صورت نگرفته است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب کردستان را سرزمین مجاهدت های خاموش نامیده اند، افزود: از ابتدای آغاز تهاجم رژیم بعث علیه انقلاب تاکنون شاهد مقاومت و ایثار مردم کردستان در برابر دشمنان و جریان ضدانقلاب هستیم، ولی با این وجود هنوز جبهه های این استان برای بسیاری از نسل های جدید ناشناخته است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: کردستان بعد از سالها از پایان جنگ تحمیلی هنوز با گروه های معاند نظام درگیر است و در سال اخیر و سال گذشته شاهد شهادت تعدادی از فرزندان و حافظان امنیت این مرز و بوم بوده ایم، لذا شناساندن جبهه های این استان به کاروان های راهیان نور وظیفه ای مهم و کلیدی است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در خاتمه عنوان داشت: استمرار کاروان راهیان نور و توسعه آن می تواند بسیاری از مضامین دفاع مقدس همانند ایثار، جهاد، شهادت و... را در جامعه نهادینه سازی نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha