پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسلمانان نشویل، از همشهریان غیرمسلمان برای آشنایی با مسلمانان دعوت کردند

حوزه/ در مراسم «آشنایی با یک همسایه مسلمان» اعضای جامعه اسلامی تنسی در شهر نشویل، از غیرمسلمانان دعوت به آشنایی کردند تا با همدیگر همدلی داشته و با کلیشه های ضداسلامی مبارزه کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از fox17، جامعه اسلامی شهر نشویل در مرکز اسلامی تنسی آمریکا، با برگزاری «روز درهای باز» از همشهریان غیرمسلمان دعوت کردند تا در جشن آشنایی و همدلی با مسلمانان شرکت کرده و با همدیگر با اسلام هراسی و کلیشه های ضدمذهبی مبارزه کنند.

مسلمنان محلی هدف شان را از این اقدام، مبارزه با سوءبرداشت های ضداسلامی و ایجاد فضای امن تر برای تمامی مردم و اقلیت های مذهبی عنوان کردند.

دونا کلمنز از میهمانان این مراسم گفت: حقیقتش ما زیاد راجع به اسلام اطلاعاتی نداریم و کنجکاو بودیم بیشتر بدانیم.

دونا و جیسون کلمنز تنها از روی کنجکاوی و بدون هیچ گونه اطلاع قبلی در مراسم «ملاقات با همسایه مسلمان» شرکت کرده اند. کلمنز گفت: ما وقتی اینجا رسیدیم بی نهایت تحت تاثیر قرار گرفتیم. از همان لحظه که از پیاده روی بیرونی می آمدیم همه به ما خوش آمد می گفتند.

انوار عرفاتی امام جماعت و مدیر مذهبی مرکز اسلامی تنسی دراین باره گفت: این دقیقا همان چیزی است که ما می خواستیم. در این جو سیاسی ضدمسلمانی در کشور، اگر اخبار را تماشا کنند به این تصور می افتند که هر مسلمانی می خواهد آن ها را بکشد، هر مسلمانی یک فرد شیطانی است و اینها همه دروغ های آشکار است.

اعضای مرکز اسلامی هدف شان را آگاهی رسانی به مردم و تمرکز بر روی شباهت ها در مقابل تفاوت ها اعلام کرده و گفتند: وقتی به مردم نزدیک می شوید، با هم غذا می خورید، در پایان روز متوجه می شوید که آدم های خوبی هستند. ما هم همین انتظار را داریم. یک محله امن برای خانواده هایمان، تحصیلات خوب برای آن ها و دستیابی به رویای ما.

عرفات افزود: مردم خودشان را دست جهالت ها و ترس ها می دهند  و مافقط سعی داریم پیام مثبتی را ارائه دهیم.ما فقط سعی داریم ذره ای از نادانی ها بکاهیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha