جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
علیرضا آشناگر - استاندار سمنان

حوزه/ استاندار سمنان گفت: تدوین کتاب انقلاب اسلامی در استان سمنان به روایت اسناد ساواک ترسیم نقش مردم استان در انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، علیرضا آشناگر، ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان سمنان و آیین رونمایی از کتاب انقلاب اسلامی در استان سمنان به روایت اسناد ساواک اظهار کرد: امیدوارم چاپ این کتب مقدمه و آغازی بر تدوین کتاب جامع نقش مردم استان سمنان در انقلاب اسلامی ایران باشد.‌

وی تصریح کرد: بدون شک، شخصیت‌ها در تاریخ هر قوم و ملتی تعیین‌کننده هستند و این تأثیر برای برخی افراد اندک و برای برخی جاودانه و ماندگار است؛ برخی از شخصیت‌ها، میهمان تاریخ هستند و برخی دیگر، تاریخ میهمان آن‌هاست.

استاندار سمنان ادامه داد: اگر تاریخ میزبان افراد باشد، آنان نگران قضاوت تاریخ خواهند بود و از آنجا که این قضاوت برای آنان مهم است، به خود می‌اندیشند و در این صورت تأثیرشان جاودانه نیست.

آشناگر گفت: انبیا، اولیا، صالحان و شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار دنیا همچون حضرت امام خمینی (ره) به‌گونه‌ای بودند که تاریخ میهمان آن‌هاست و آنچه برای آنان مهم بود، صلاح و رستگاری مردم و نجات قوم و ملت خود بود؛ پس ماندگاری و تأثیرشان جاودانه و همیشگی خواهد بود.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا شخصیت‌ها را مورد بررسی و واکاوی قرار داده و به نسل بعد معرفی کنیم؛ برخی از واکاوی‌ها و بررسی‌های انجام‌شده به زمانه شخصیت پرداخته‌اند، برخی زیست و رفتار وی و برخی سبک زندگی و مدیریت شخصیت را مورد بررسی قرار داده‌اند، اما اقدام ارزشمند نگارش این مجموعه کتاب، یکی از مناسب‌ترین شیوه‌های تاریخ‌نگاری است که شخصیت‌های مؤثر یک منطقه را بدون داوری بررسی و به نسل آینده معرفی کرده است.

استاندار سمنان ادامه داد: اقدام وزارت اطلاعات در بررسی شخصیت‌های استان سمنان کاری قابل تقدیر و متکی به پرسش‌های نو است که می‌تواند در آینده تکمیل و به نسل‌های بعد نیز ارائه شود.

آشناگر بیان کرد: استان سمنان از دیرباز دارای قدمت تاریخی بوده و در زمان ظهور اسلام نیز بخشی از ایالت قومس و یکی از مناطق تأثیرگذار در کشور بوده است.

وی تصریح کرد: واقعه مسجد گوهرشاد مشهد فضای استان سمنان را به‌واسطه تبعید علما از خراسان به این استان تحت تأثیر قرار داد که ازجمله می‌توان به حضور و جریان سازی بزرگانی همچون حاج شیخ محمد نجات، حاج آقا بزرگ اشرفی، آیت‌الله عالمی، آیت‌الله زیارتی و آیت‌الله شاهچراغی و ... اشاره کرد.

استاندار سمنان ادامه داد: تدوین کتاب انقلاب اسلامی در استان سمنان به روایت اسناد ساواک ترسیم نقش مردم استان در انقلاب اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha