جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
المصطفی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی(ع) با رئیس جامعةالمصطفی‌- واحد مشهد دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، رئیس جامعةالمصطفی- واحد مشهد در نشستی با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی(ع)، برای همکاری در زمینه گسترش روابط و گردشگری با کشورهای هدف جامعة‌المصطفی اعلام آمادگی کرد و گفت: این مجموعه، نهادی علمی، حوزوی و بین المللی با بیش از هفت‌هزار طلبه از هفتاد کشور جهان است. تنوع زبانی طلاب المصطفی، می‌تواند بستر مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های استان خراسان رضوی(ع) در حوزه‌های گردشگری مذهبی، صنعتی، سلامت و... به شمار رود.

حجت‌الاسلام والمسلمینصالح تصریح کرد: صدهامیلیون نفر از پیروان و عاشقان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و دیگر مذاهب اسلامی و حتی غیرمسلمانان علاقه‌مند سفر به مشهد هستند؛ نباید از این ظرفیت عبور کنیم، بلکه باید برای بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های لازم انجام شود و همه نهادهای مرتبط نیز در نیل به این مقصود همکاری و همراهی نمایند. با اجرای تفاهم‌نامه منعقد‌شده و مذاکرات امروز می‌توانیم این ظرفیت گردشگری را احیا کنیم.

وی ادامه داد: مشهد در حوزه گردشگری حلال و سلامت نیز ظرفیت‌های فوق‌العاده ای دارد. توجه دولت‌ها به این ظرفیت‌ها ضروری و حیاتی است، زیرا معتقدیم روش شناخت تاریخ بر محور توحید و براساس آیات قرآن، مشاهدات عینی است؛ از این رو، طلاب المصطفی می‌توانند با معرفی این ظرفیت‌ها به زبان‌های کشورهای مقصد، در جذب گردشگر و توسعه گردشگری اسلامی و در نیتجه، ماندگاری پیشینه تاریخی ملت‌های مسلمان نقش‌آفرین باشند.

در ادامه این نشست، ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی(ع)، گفت: پرواز مستقیم، امنیت و اقامت، جزو مؤلفه‌های اصلی استان خراسان رضوی(ع) جذب گردشگر خارجی است.

وی به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های استان و به ویژه مشهد اشاره کرد و ادامه داد: در استان، 162 تأسیسات گردشگری با مجوز از این اداره‌کل، با ظرفیت بیش از ۱۰۲ هزار نفر شب اقامت فعال وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که سیاست‌های توزیع و هدایت سفر به شهرستان‌های خراسان رضوی(ع) اجرا شده است، تصریح کرد: تاکنون، 58 اقامتگاه بوم‌گردی در استان بهره‌برداری شده است و تقریباً در همه شهرستان‌ها اقامتگاه بوم‌گردی وجود دارد.

مکرمی‌فر به ظرفیت‌های صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته، برای 28 شهرستان خراسان رضوی(ع) کتابچه و راهنمای گردشگری در قطع پالتویی به زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده و با حمایت‌های بخش خصوصی و برخی شهرداری‌ها به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: پیش از این، تفاهم‌نامه اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی(ع) و جامعةالمصطفی امضا شده است که در زمینه گسترش گردشگری همکاری داشته باشیم و این نشست برای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه برگزار گردید.

مکرمی‌فر اظهار کرد: محتوای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی استان آماده شده است و طلاب جامعةالمصطفی و خانواده‌های ٱنان بهترین بستر برای معرفی استان هستند.

وی با بیان این که جامعةالمصطفی ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی دارد، گفت: بیش از هفت‌هزار طلبه و پژوهشگر علوم دینی در این مجموعه فعال هستند که می‌توانند در زمینه گسترش گردشگری کمک شایانی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha