چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مقبره امام جماعت در محوطه مسجد، با مخالفت اسلام هراسان مواجه شد

حوزه/ ساخت مقبره برای امام جماعت، روحانی و بنیانگذار مسجد روستایی در نیویورک که در ۹۲ سالگی وفات یافت، مخالفت‌هایی را از سوی اسلام هراسان محلی در پیش داشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از نیویورک پست، مقبره امام جماعت در خارج از مسجد روستای راکلند کانتی در ایالت نیویورک با مخالفت های محلی روبرو شده است.

توسن بایراک الجراحی الحلواتی، بنیانگذار مسجد جراحی در فوریه 2018 در سن 92 سالگی دارفانی را وداع گفت. وی چند روز پس از وفاتش در پشت مسجد به خاک سپرده شد و در اوایل سال جاری نیز یک مقبره که سنگ مرمر آن از ترکیه وارد شده بود به همراه یک نیمکت، برای یادبودش در مسجد نصب گردید. بر روی مقبره جمله مورد علاقه امام جماعت به چشم می خورد: محبوب ترین خادمان خدا کسانی هستند که نشانگر عشق خدا در بندگانش و عشقشان در الله هستند.

 در این میان برخی از اسلام هراسان این شهرستان، به بهانه مخالفت با تدفین اشخاص در پشت منازل، مخالفتشان را از ایجاد این مقبره نشان داده اند. این درحالی است که در اروپا و آمریکا، وجود قبرستان در پشت کلیساها و تدفین شخصیت ها و کشیشان برجسته در حیاط کلیساها یکی از رسوم قدیمی محسوب می شود. مقامات شهری گفته اند که مخالفت با ساخت این مقبره از نظر قانونی ممکن نیست. مسئولین مسجد نیز می گویند که مجوزهای لازم را داشته اند و هیچ مخالفتی با تدفین روحانی و شخصیت محبوب در محوطه مسجد وجود نداشته است.

گفته می شود هیچ قانونی در ایالات متحده آمریکا وجود ندارد که تدفین در محوطه مساجد را ممنوع بداند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha