پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین کرمی

غرب و دنیای استکبار به دنبال استیلای خود بر جهان هستند و در این راستا، خانواده را هدف گرفته‎اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجتالاسلام والمسلمین رضا علی کرمی، امروز در نشست علمی آینده پژوهی و خانواده  که در سالن همایش های  دفتر تبلیغات اسلامی برگزارشد، شناخت آینده و طراحی آینده را دو مقوله بسیار مهم در آینده پژوهی دانست و اظهارداشت: در بحث های اجتماعی آینده پژوهی نظام خانواده در راس قرار دارد.

وی افزود: در این راستا وظیفه حوزه آن است که در این عرصه فعالیت علمی و پژوهشی خود را بیشتر کرده و طرح‏های خود را برای مدیریت این حوزه ارایه دهد؛ باید توجه داشت که غرب و دنیای استکبار به دنبال استیلای خود بر جهان هستند و در این راستا، خانواده را هدف گرفتهاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی یادآورشد: در این زمینه هیچ حکومتی نمی تواند طرح های بزرگ ملی اقتصادی و سیاسی و اجتماعی خود را بدون مدیریت خانواده انجام دهد؛  غرب از راه و مسیر آینده پژوهی سعی می‏کنند بر دنیا مسلط شوند.

رییس دانشگاه پیام نور با ذکر این مطلب که دیگر تسلط دنیای غرب بر شرق از راه نیروی نظامی نیست عنوان کرد: آنها سعی می‏کنند در بعد فرهنگی و با محوریت خانواده برکشورهای جهان استیلا یابند.

وی افزود: راهبرد آنهادر این زمینه آن است که با تغییر فرهنگ خانواده و الگوی خانوادگی کشورها را از مسیر طبیعی خود خارج می‏کنند؛ بدون شک در 20سال آینده چالشهای عظیمی بین دو گروه فعال اجتماعی بوجود می‏آید که اولین گروه ،گروهی هستند که از مجموعههای خانوادگی اصیل به دفاع میپردازند و گروه دیگر گروه نو متفکران هستند که این گروه با جریان تحول در خانوادهها همراهی میکنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور قم، بیان کرد: این جریان و این تقابل دارای سابقه است و انگلیسیها 73سال پیش در عراق این جریان را آغاز کردند که با موضع گیری جالب توجه حوزه قم، علمای ایران و برخی کشورهای دیگر آنها نتوانستند نقشه خود را در عراق عملی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کرمی با ارایه تهدیدات امروز پیش روی جهان اسلامی اظهارکرد: در کشورهای اسلامی که در آنها بیداری اسلامی واقع شده است، پروژهای از سوی استکبار رایج شده که مروج بیحیایی است؛ آنها به دنبال آن هستند که این بیحیایی چه بازخوردی در این جوامع اسلامی دارد و کم کم به دنبال عادی سازی بی حیایی هستند تا این جوامع را در مسیری که خود میخواهند قراردهند.

وی بیان کرد: آینده پژوهان سعی می کنند با نفوذ در فکر، قلب و رفتار طرح های خود را در گروه هدف خود به مرحله اجرا برسانند؛ مستکبران در نظر دارند جای زن و مرد را در نظام خانواده تغییر دهند؛ در همین زمینه دقیقا بر خلاف سنت خدایی و قرآنی عمل می‏کنند و به دنبال آن هستند که روند زندگی را در نظام خانواده تغییر دهند، چیری که امروز در جهان غرب نیز استیلا یافته است.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین کرمی با ذکر این مطلب که حوزه ،باید در این عرصه ورود جدی داشته باشد، تصریح کرد: حوزه  با آینده پژوهی برگرفته از متن دین، آینده‏ای که این رویکرد احتمال دارد برای ما رقم بزند را به مردم گوشزد کند؛ در این عرصه فقه تشیع نقش بسیار مهمی در بازشناسی این روابط داشته و باید بهترین دستورات را برای خروج از بحرانهای آینده ارایه کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: در این عرصه هم باید افکار را به خوبی بشناسیم و وقتی بالای این تفکرات قرار بگیریم آن وقت بهتر می‏توانیم نقشه راه ارایه دهیم و راهکارها را مورد ارزیابی قراردهیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha