جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست فرماندار کاشان با مدیر و معاونین حوزه علمیه کاشان

حوزه/ فرماندار کاشان با اعلام آمادگی حضور ماهانه در جمع حوزویان شهرستان به منظور تبادل نظر و رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی، گفت: با توجه به اینکه افزایش آمار طلاق در کاشان تکان دهنده است، امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت روحانیون، مشاوران حوزوی و مساجد هرچه سریعتر بخش عمده این مشکل را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، علی اکبر مرتضایی قهرودی، در نشستی با مدیر و معاونین حوزه علمیه کاشان، این حوزه را از نهادهای مهم و بار ارزش شهرستان دانست و گفت: با توجه به ظرفیت فراوانی که حوزه علمیه کاشان از نظر  اساتید برجسته، طلاب نخبه  و... برخورداراست، فرمانداری برای رسیدن به اهدافش براساس قانون و شرح وظایف نیاز به کمک و همراهی حوزه دارد.

فرماندار کاشان در ادامه با ابراز تاسف از وجود معضلات فرهنگی و اجتماعی در این شهرستان، اظهار کرد: هرچند بعضی از معضلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی به خاطر سلایق شخصی افراد زمان دار شده است، ولی برای رفع آنها نیاز به همکاری و مساعدت حوزویان دارد.

وی، احیای فرودگاه کاشان در راستای تسریع در توسعه توریست مذهبی را از اقدامات فرمانداری طی چند ماه گذشته عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با سفری که رئیس سازمان هواشناسی کشور به شهرستان داشت و با حمایت آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان مشکلات این فرودگاه هرچه زودتر برطرف شود.

مرتضایی قهرودی، راه اندازی رادیو کاشان را از دیگر اقدامات فرمانداری شهرستان برشمرد و گفت: با فراخوانی که از طریق رادیو کاشان باعلام شد، کمک رسانی به سیل زدگان کشور تسریع گردید.

وی در ادامه اختلافات درونی شورای اسلامی با شهردار و معوقات حقوق کارکنان شهرداری را از دلایل تاخیر در اجرای پروژه زیرگذر مدخل شهر کاشان اعلام کرد و افزود: براساس قانون شهردار مجری مصوبات شورا است و زیرگذر کاشان با نظر موافق شورا، شورای ترافیک استان و وزارت کشور باید اجرا شود و نبایدحقوق کارگران و کارمندان شهرداری به تاخیر بیفتد.

وی، وجود 1500 واحد تولیدی با 70 درصد جمعیت کارگری را ظرفیت بسیارخوبی برای توسعه کاشان دانست و با بیان اینکه هیچ کارخانه ای در  کاشان به خاطر مشکلات بیمه ای، مالیات، آب برق و گاز نباید تعطیل شود، تصریح کرد: اگر از ظرفیت یک کارخانه تولیدی کاشان کم شود، با مشکلات عدیده اقتصادی، سیاسی و امنیتی مواجه می شویم.

وی، با تاکید لزوم بر پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه ها، ابراز داشت: با اقداماتی که به عمل آمده برای اولین باردر کشور ماهیانه نیم درصد درآمد شهرداری برای کمک به فرهنگ به کتابخانه های کاشان پرداخت می شود.

فرماندار کاشان با اعلام آمادگی حضور ماهانه در جمع حوزویان شهرستان به منظور تبادل نظر و رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی، گفت: با توجه به اینکه افزایش آمار طلاق در کاشان تکان دهنده است، امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت روحانیون، مشاوران حوزه علمیه و مساجد هرچه سریعتر بخش عمده این مشکل را برطرف کنیم.

 مرتضایی قهرودی با تاکید بر لزوم گردهمایی اساتید حوزوی با سایر نهادهای دولتی و خصوصی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه به منظور تقویت اعتقادات مذهبی مردم، اظهار کرد:‌ کشوری که صاحب آن امام زمان (عج) است و در دفاع مقدس پیروز  شد، نباید با آسیب های اجتماعی و افزایش آمار طلاق مواجه باشد.

وی ادامه داد: درشهر دارالمومنین کاشان حتی وقوع یک طلاق هم قابل قبول نیست، لذا با کمک حوزویان و ریشه یابی مشکلات، اقدام جدی در این زمینه باید به عمل آید.

فرماندار کاشان با ابراز خرسندی از راه اندازی مشاوره رایگان خانواده در حوزه علمیه کاشان، گفت: فرمانداری کاشان 80 دستگاه اجرایی این شهرستان را به اتفاق خانواده هایشان ملزم به استفاده از مشاوران حوزه علمیه می کند.

وی، با ابراز گلایه از کم رنگ شدن حضور جوانان در مساجد، ابراز داشت: در صورتی که روحانیون برنامه های شاد اسلامی را طراحی و اجرا کنند، فرمانداری کاشان بخشی از هزینه های آن را پرداخت می کند.

مرتضایی قهرودی در پایان با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم، گفت: حوزه های علمیه و روحانیون می توانند با فرهنگ سازی و ایجاد وفاق و همدلی هیئت های مذهبی را در نذری دادن و کمک به محرومین جهت دهی کنند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha