سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
هیثم ابوسعید - مسئول کمیته بین‌المللی حقوق بشر در خاورمیانه

حوزه/ ابوسعید گفت: اطلاعاتی تاتیید نشده ای تا این لحظه وجود دارد مبنی بر اینکه کشوری بزرگ بر دولت و نهادهای امنیتی نیجریه فشار وارد می‌کند که شیخ زکزاکی را در زندان رها کنند تا به صورت آهسته جان دهد .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیثم ابوسعید، مسئول کمیته بین‌المللی حقوق بشر در خاورمیانه طی سخنانی گفت: متاسفانه وضعیت شیخ زکزاکی اخیراً به هیچ وجه خوب نیست، طبق اطلاعات حاصله، احتمال زیادی مبنی بر اینکه ماده‌ای به ایشان تزریق شده باشد که به صورت آهسته موجب قتل شیخ شود، وجود دارد. مقامات نیجریه نیز بررسی وضعیت سلامتی ایشان را نمی‌پذیرند و همین موضوع نیز بر نگرانی‌ها افزوده است.

وی افزود: اطلاعات تایید نشده ای تا این لحظه وجود دارد مبنی بر اینکه کشوری بزرگ بر دولت و نهادهای امنیتی نیجریه فشار وارد می‌کند که شیخ زکزاکی را در زندان رها کنند تا به صورت آهسته جان دهد و اینگونه از وی خلاص شوند، زیرا شیخ زکزاکی مواضع ملی درباره مسئله مرکزی و دیگر مسائل راهبردی اتخاذ می‌کرد.

ابوسعید تاکید کرد: دبیرکل این کمیته در غرب آفریقا نامه ما را برای فشار بر بوهاری به دولت نیجریه ارسال کرده، این موضع را به همراه تمامی نهادها و مقامات تحت نظر سازمان ملل ادامه خواهیم داد تا مانع از دخالت برخی کشورهای بزرگ در نیجریه درباره مسئله شیخ زکزاکی و دیگر مسائل شویم.

وی خاطرنشان کرد: راه‌های مختلف و متعددی برای خارج کردن شیخ زکزاکی از زندان وجود دارد که از جمله آن، تحمیل مسئولیت جنایی به صورت کامل بر بالاترین مقام نیجریه است.

ما نامه‌ای روشن خطاب به بوهاری ارسال خواهیم کرد تا همه چیزهای مرتبط با این مسئله را تبیین کند زیرا در غیر این صورت وضعیت سخت‌تر می‌شود و اگر شیخ زکزاکی سریعاً درمان نشود، احتمالات بدتری در انتظار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha