جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار آیت الله شاهچراغی با ستاد نمازجمعه سمنان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر اینکه رسالت ستادهای نمازجمعه برداشتن موانع حضور مردم در نماز است،گفت: نمازجمعه سه رکن اساسی تحت عنوان «امام جمعه»،«ستاد برگزاری نمازجمعه» و«مردم» دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، در دیدار با اعضا و خادمیاران ستاد نمازجمعه شهرستان سمنان، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، اظهار داشت: فلسفه وجودی این نشست، تقدیر و تشکر از خواهران و برادران این ستاد است که در طول سال زحمت های فراوانی را متقبل شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان تصریح کرد: روز جمعه، روز تعطیلی و راحتی و تفریح است اما اینکه شما در ستاد نمازجمعه خدمت می کنید، این کار بسیار بزرگی است.

وی ضمن تجلیل و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام سید جلال احمدپناهی، رئیس فقید ستاد نمازجمعه سمنان افزود: بارها عرض کرده ام که مرحوم احمدپناهی هر کاری را که قبول می کرد درست انجام می داد و در کارش جدی بود، از حجت الاسلام محسن انصاری نیا نیز به واسطه قبول زحمت و حضور به عنوان رئیس ستاد نمازجمعه سمنان تقدیر و تشکر را دارم؛ امامان موقت جمعه نیز آقایان عبدوس و مهدوی نژاد همواره همراه بوده و در راستای بهتر برگزار شدن نماز جمعه تلاش جدی دارند.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه نمازجمعه سه رکن اساسی دارد، خاطرنشان کرد: رکن اول نمازهای جمعه، امامت جمعه است و چون این منصب حکومتی است، امامان جمعه باید با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی منصوب شوند؛ وظیفه امام جمعه مردمی بودن است و اولین نصیحت مقام معظم رهبری به بنده در زمان انتصاب بر مردمی بودن و ساده زیستی بود.

وی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با ائمه جمعه سراسر کشور گفت: امام خامنه ای فرمودند که «امام جمعه نباید بر سر سفره ثروتمندان و قدرتمندان باشد و نمازش را نیز طولانی نکند»؛ خود امام جمعه باید توجه جدی به تقوا داشته باشد و خودمان در قبل از توصیه و نصیحت می بایستی عامل باشیم.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه رکن دوم نماز جمعه، ستاد برگزاری نمازجمعه است که به فراهم سازی درست شرایط و مقدمات برای نمازجمعه اشتغال دارد، افزود: رکن سوم نمازجمعه حضور مردم است و الحمدالله حضور مردم سمنان در نمازهای جمعه خیلی خوب است و 40 درصد نمازگزاران نمازجمعه سمنان زیر 40 سال هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید موانع پیش روی نمازجمعه را برداشت، گفت: انسان مومن باید طوری برنامه ریزی کند که در روز جمعه و اوقات نمازجمعه به مهمانی و مسافرت نرود و هرچه به نمازجمعه لطمه می زند را کنار بگذارد؛ حرف نزدن و سخن نگفتن هنگام ایراد خطبه یکی از مواردی است که نمازگزاران می بایست توجه داشته باشند و پیامبر اکرم(ص) فرمودند که «هر کس موقع ایراد خطبه سخن بگوید، کار لغوی انجام داده است و برایش جمعه حساب نمی شود».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha