جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله خاتمی در تبریز

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه کشور، به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم با حضور در مدارس علمیه خواهران الزهرا(س) و صادقیه تبریز بازدید کرد.

امام جمعه موقت تهران همچنین با حضور در مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی، در آیین افتتاحیه دوره مهارت های پاسخ گویی به سئوالات دینی حضور یافت و مرحله مقدماتی این دوره به همت مرکز ملی پاسخ گویی به سؤالات دینی، در حضور آیت‌الله سید احمد خاتمی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم و حجت‌الاسلام علی مخدوم رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در تبریز افتتاح شد.

آیت‌الله خاتمی در این آیین ضمن تأکید بر اهمیت پاسخگویی دینی، اظهار داشت: با توجه به تجارت و تخصص ویژه مرکز ملی پاسخگویی در این زمینه، برگزاری این دوره ها اقدامی شایسته و لازم است.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به آموزه‌های قرآنی، تأکید کرد: نباید بی مقدمه وارد پاسخگویی شد، نباید پرسش و پاسخ دینی و شرعی، سیاسی و جناحی شود، چرا که در این صورت کارایی نداشته و بی‌اثر خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: پاسخگویی وقتی به نتیجه می انجامد که عنصر حق‌جویی و حق پذیری در سؤال کننده و پاسخگو در سطح شایسته‌ای باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی نیز در این آیین با تشکر و قدردانی از طراحان و برگزار کنندگان این دوره ها، به شایستگی ها و استعداد های علمی و تبلیغی بانوان طلبه اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت قریب به ۲۰۰۰ طلبه خواهر در استان و اشتیاق و استعداد بسیاری از این دانش آموختگان، بتوان بخش مهمی از سئوالات دینی و شرعی بانوان استان را پاسخ گفت.

گفتنی است، این دوره پیرو توافق اداره کل دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور با مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با هدف توانمندی سازی خواهران دانش آموخته سطوح ۳ و ۴ طراحی و در این مرحله جهت بخشی از اساتید و مبلغان فعال مدارس علمیه خواهران استان اجرایی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha