شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید به کارهای رسانه‌ای و هنری در مقوله حجاب و عفاف اهتمام بیشتری داشته باشیم، گفت: همه ما باید به این سمت حرکت کنیم که جبهه‌ای در عرصه حجاب و عفاف به وجود آمده و دغدغه مندی ایجاد شود؛ مانند دغدغه‌ای که درزمینهٔ کاهش حوادث جاده‌ای وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در همایش تجلیل از بانوان عفاف و حجاب، بر بهره‌گیری بیشتر از ابزارهای هنر و رسانه در فعالیت‌های مرتبط با این بخش تأکید کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: دشمنان و معاندان حجاب و عفاف در مقوله‌های مختلف از ابزار هنر و رسانه به‌خوبی استفاده کرده و کار تیمی انجام می‌دهند؛ ازاین‌رو می‌بینیم فعالیت‌های جریان‌های ضد حجاب و عفاف در بین جامعه جوان و نوجوان ما بولد و برجسته است.

وی با بیان اینکه درواقع ضعف مجموعه کاری حجاب و عفاف این است که کار تیمی ندارد، اضافه کرد: از سوی دیگر باید کار رسانه‌ای قوی در رابطه با فعالیت‌های مرتبط با موضوع عفاف و حجاب صورت گیرد؛ در حالی که اکنون این امر ضعیف است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: به عنوان مثال ما امسال هم‌زمان با هفته حجاب و عفاف چهره بین‌المللی حجاب و عفاف را دعوت کردیم و برنامه پرمحتوا و عالی داشتیم؛ اما به لحاظ رسانه‌ای نتوانستیم کار کاملی انجام دهیم زیرا امکانات و توان آن را نداشتیم.

وی با تأکید بر اینکه ما باید به کارهای رسانه‌ای و هنری در مقوله حجاب و عفاف اهتمام بیشتری داشته باشیم، اظهار کرد: همه ما باید به این سمت‌وسو حرکت کنیم که جبهه‌ای در عرصه حجاب و عفاف به وجود آمده و دغدغه مندی ایجاد شود؛ مانند دغدغه‌ای که درزمینهٔ کاهش حوادث جاده‌ای وجود دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه باید مشی عفیفانه در داخل استان ما در مقاطع و مجامع مختلف ازجمله مدارس، دانشگاه‌ها، بازار و... به وجود بیاید، اضافه کرد: از سوی دیگر باید از کسانی که در موضوع حجاب و عفاف فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند حمایت‌های لازم صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت اهتمام بیشتر مدیران و مسئولان ادارات و نهادهای مختلف استان به برنامه‌ها و جلسات مرتبط با حجاب و عفاف، اظهار کرد: متأسفانه برخی از نهادهایی که متولی امر هستند در هفته عفاف و حجاب در حالی که رسماً عضو بنیاد هستند حتی یک بار در برنامه و جلسه‌های مرتبط شرکت نکردند.

وی تصریح کرد: برای رفع این نقیصه باید نظارت بر روی برخی مدیران کل و روسا در رابطه با حجاب و عفاف افزایش یابد تا نیروهای زیرمجموعه و فعالان این عرصه دلگرمی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha