جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طباطبایی نژاد

امام جمعه اصفهان گفت: محور همه کارهای خوب مساجد هستند مهم‌ترین کار بسیج در زمانی که نیازی به جنگ نظامی نداریم امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در گردهمایی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار کرد: در مورد رسمیت این مجمع باید بگوییم که اجازه این موضوع از آیت‌الله جنتی و آیت‌الله صدیقی صادر شده است و درخواست حمایت هم داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: اساساً این موضوع قانون کشور است و اگر مورد تایید حکومت و دولت هم نباشد، مهم نیست زیرا واجب دینی است و اگر بودجه‌ای ندارد، ستاد امر به معروف هم ندارد.

وی افزود: عمده فروع دین در مدینه بر پیامبر نازل شده است؛ امر به معروف موضوعی است که اصل آن در مدینه نازل شد ولی در آیات مکی خداوند به داستان‌های تاریخی اشاره می‌کند و اهمیت این موضوع را تاکید می‌کند.

طباطبایی‌نژاد با بیان داستانی قرآنی در مورد امر به معروف و نهی از منکر گفت: خصلت نهی از منکر نکردن خصلت میمون است و در داستان قرآنی نیز عاقبت قومی که نهی از منکر نکردند همین بود؛ نیروی انتظامی هم باید در این موضوع برخورد کند و همان طور که با قوانین راهنمایی برخورد می‌کند نسبت به این مسائل هم باید اقدام کنند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه عذاب برای فرد گنهکار و کسی که امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کند می‌آید، گفت: ۷۰۰ مسجد در اصفهان داریم که اگر همین مساجد مشکلات اطرافیان و محله را برطرف کند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی ادامه داد: پیش نماز شدن را کار ندانید؛ محور همه کارهای خوب مساجد هستند مهم‌ترین کار بسیج در زمانی که نیازی به جنگ نظامی نداریم امر به معروف و نهی از منکر است که اکنون در جنگ فرهنگی هستیم و نهادها و بخش‌های مختلفی در مساجد حضور دارند که اگر همین افراد در این حوزه فعال شوند، مشکلات حل می شود.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: همان طور که در روایت داریم ۴۰ خانه کنار مسجد همسایه مسجد می‌شوند، اگر همین تعداد افراد و خانه را رسیدگی کنند، دستور اسلام را رعایت کردیم؛ جمع‌های مذهبی مشکلات مردم را احصا کنند و اگر مساجد فعال شود نه مشکل فقر خواهیم داشت و نه مشکل بی‌دینی و بسیاری از مشکلات ریشه در همین جاست.

نماینده‌ ولی فقیه در استان اصفهان خطاب به طلاب گفت: اگر کسی نمی‌تواند این وظایف را انجام دهد، کنار بگیرید تا دچار گناه هم نشود؛ وقتی یک امام جماعت می‌تواند همسایه‌ها را بدارد و این کار را نکند، دچار گناه شده است.

وی با بیا اینکه دائما باید دنبال کار باشید، خطاب به سردار استکی رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: همین برادران و خواهران که در این حوزه فعالیت می‌کنند نیاز به روشنگری دارند و باید حرف‌های دلشان را بگویند تا شبهاتشان برطرف شود و باید افراد با فکر باز انتخاب شوند تا حداقل خود این افراد ساخته شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha