چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رضا برنجکار

حوزه/ رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: ما باید با دغدغه مندی و احساس تکلیف دینی و انقلابی به ساماندهی عرصه فرهنگ و رفع معضلات مربوط به آن، اهتمام داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رضا برنجکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اگر در بیانات و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری به خوبی دقت کنیم، متوجه اهمیت فوق العاده فرهنگ در کلام این بزرگان می شویم و همین مسأله نیز ضرورت دقت و حساسیت در این باره را دو چندان می کند.

وی افزود: درست است که در شرایط فعلی و با وجود تشدید تحریم های ناجوانمردانه دشمن، مسأله اقتصاد و معیشت مردم به مهم ترین موضوع روز کشور تبدیل شده، اما در عین حال نباید از این موضوع غافل شویم که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، فرهنگ حتی از اقتصاد هم مهم تر است، چرا که ضرورت وجودی آن مثل ضرورت وجود اکسیژن هوا برای تنفس و حیات آدمی است.

عضو هیئت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران همچنین خاطرنشان کرد: به ویژه در دهه پنجم انقلاب باید همه مسئولان، مردم و نخبگان حوزه و دانشگاه و دیگر نهادها دست به دست هم داده و برای ساماندهی عرصه های فرهنگی، اقدام جدی انجام دهند و البته باید توجه داشت که این مهم به شکل شعاری و یا رفتاری شتابزده و بخشنامه ای صورت نمی گیرد بلکه امری تدریجی است که نیازمند عزم و اراده ای ملی می باشد.

وی بیان داشت: چنانچه مسایل و مشکلات فرهنگی ما درست شود، نتیجه و ثمره آن را در عرصه اقتصاد نیز به عینه می بینیم، کما این که ریشه بسیاری از مشکلات و ضعف های اقتصادی کشور ما به فرهنگ برمی گردد و از این رو باید برای رفع این مشکلات به دنبال حل معضلات فرهنگی و تقویت فرهنگ ملی و دینی بود.

وی گفت: آن چه مهم است این که ما باید در گام دوم انقلاب بر اساس احساس تکلیف دینی و انقلابی، به این عرصه ورود پیدا کنیم و البته در مواجهه با مشکلات و سختی ها و گرفتاری های خاص آن، هراس و تشکیک به خود راه ندهیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha