شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شکار کرکس‌ها

حوزه/ جنگ فقط داستان ویرانی‌ها نیست، گاهی می‌تواند روایت بزرگترین سازندگی‌ها باشد. «شکار کرکس‌ها» داستان حماسه‌سازانی است که کمتر اسمی از آن‌ها به میان آمده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» «شکار کرکس‌ها» اثر سردار محمد ستاری وفایی، مؤسس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) که به تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شده است، ثابت می‌کند تاریخ دفاع مقدس مملو از این سازندگی‌ها است.

ماجراهای این کتاب از جبهه های غرب کشور آغاز می شود و پایان آن به عملیات خیبر می رسد و در کنار آن چند روایت از حوادث قبل از پیروزی انقلاب و جریان درگیری با گروهک دموکرات در منطقه غرب کشور هم آمده است.

پس از «شبیخون به خفاش»، کتاب «شکار کرکس‌ها» دومین اثر منتشرشده از سردار محمد ستاری‌وفایی است که گوشه‌ای جدید از رشادت‌های دوران دفاع مقدس را روایت می‌کند.

در بستر اصلی داستان چند داستان فرعی دیگر که هر کدام به لحاظ محتوایی قرابتی با داستان اصلی دارند ولی در عین حال کاملا مجزا از داستان اصلی هستند گنجانده شده است. شاه بیت این کتاب را باید در انتهای آن که به روایت ساخت پل خیبر می‌پردازد جستجو کرد. پل خیبر سازه‌ای مهندسی به طول 14 کیلومتر بود که زیر آتش دشمن ساخته شد و همه دنیا را مبهوت کرد تا جایی که صدای آمریکا وقتی 13 کیلومتر از پل نصب شده بود گفت: «بزرگترین پل تاکتیکی تاریخ جنگ‌های دنیا به دست ایرانی‌ها برروی هورالهویزه در حال نصب و اتمام است.» و در رسانه های بیگانه نوشتند: ایرانیانی که در زمان خشایارشاه اولین پل شناور جهان را بر روی تنگه داردانل احداث کرده بودند، این حماسه را با بزرگترین پل تاکتیکی بر روی هورالهویزه تکرار کردند ..." حالا حتماً خواندن این روایت در قالب رمان جذاب و دلنشین خواهد بود.

برشی از کتاب:

طول پل دقیقا 14 کیلیومتره...

گفتم 14 تابلو به نام چهارده معصوم بنویسید و هر کیلومتر یکی نصب کنید.

داشتیم قطعه های پل را توی کیلومتر 13 نصب می کردیم که صدای آمریکا توی خبر فارسی گفت: بزرگترین پل تاکتیکی تاریخ جنگ های دنیا به دست ایرانی ها بر روی هور الهویزه در حال نصب و اتمام است...

ان شاالله فردا کار پل تمام میشود.

(25اسفند 1362)

 «شکار کرکس‌ها» داستان حماسه‌سازانی است که کمتر اسمی از آن‌ها به میان آمده است.

این کتاب، در قالب داستانی در 448  صفحه و به قلم محمد ستاری وفایی، توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

علاقه مندان جهت تهیۀ این کتاب می توانند از طریق سایت manvaketab.ir با 20 درصد تخفیف، اقدام کنند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Kave IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 0
    خدا خیرتون بده که انتشار مطالب را بدون ذکر منبع مجاز کردین؛ بعضی از مطالب را میخواستم نه برای نشریه و روزنامه بلکه از میخواستم تو فضای مجازی نشر بدم تشکر