سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حسن نظری شاهرودی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم اصلاح نگرش و دیدگاه جوانان نسبت به ازدواج و تشکیل زندگی به منظور ترویج ازدواج آسان و به موقع تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ، ضمن تبریک فرارسیدن اول ذی الحجه که به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه (س) به عنوان روز ازدواج نامیده شده است، اظهار داشت: ما برای این که به سمت ترویج فرهنگ ازدواج آسان، به موقع و توأم با شناخت و آگاهی حرکت کنیم، باید از همه ابزارهای رسانه ای، فرهنگی، اجتماعی و قانونی موجود در کشور به درستی استفاده نماییم.

وی افزود: متاسفانه در کلانشهرها، دیدگاه غلطی در میان برخی از جوان ها نسبت به ازدواج و تشکیل خانواده شکل گرفته که شکل افراطی و انحرافی آن وجود پدیده شومی به نام ازدواج سفید است که باید برای علاج این معضل فکری کنیم.

این اقتصاددان حوزوی گفت: گرچه بیکاری و مشکلات اقتصادی از جمله عوامل تأخیر در سن ازدواج است اما باید به این مساله هم توجه داشت که بسیاری از جوان ها به خاطر نبود شغل، بیکار نیستند بلکه متاسفانه مهارت لازم را ندارند و لذا دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی ما باید به سمت مهارت افزایی بروند.

وی همچنین افزود: واقعیت آن است که در کشور ما زمینه و شرایط برای ایجاد شغل بسیار است به ویژه شرکت های دانش بنیان که در حال حاضر فرصت های شغلی خوبی فراهم کرده اند، منتهای مراتب باید دانش و مهارت به شکل توأمان در افراد شکل بگیرد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: از سویی باید از نظر فرهنگی این مساله را جا بیندازیم که هر چه سن ازدواج افزایش یابد، مشکل خود جوان ها بیشتر می شود و این طور نیست که فکر کنیم با حل مشکل معیشتی همه چیز حل می شود، ضمن آن که از آن سو جوان ها نیز باید توقعات خود را منطقی کنند و فکر نکنند که همه در آغاز زندگی مشترک از حیث تامین منزل و خودرو و امکانات در رفاه عالی و درآمد بالا هستند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha