شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
احمدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین احمدی از برگزاری دوره میثاق طلبگی برای متقاضیان ورود به حوزه استان از 23 مرداد، به مدت 10 روز در مدرسه علمیه امامیه شهرکرد خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد احمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در شهرکرد اظهار کرد: هر ساله قبل از شروع سال تحصیلی دوره میثاق طلبگی با هدف آشنایی داوطلبان ورود به حوزه با مسائل اخلاقی و منش طلبگی برگزار می شود.

وی افزود: اجرای طرح میثاق طلبگی برنامه ای مناسب برای آشنایی بهتر و میدانی متقاضیان ورود به حوزه با فضای مدارس  دینی است. این دوره یکی از پنج مرحله پذیرش داوطلبان ورود به حوزه علمیه است که باید افراد داوطلب در این دوره شرکت و حد نصاب قبولی را کسب کنند.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال  و بختیاری عنوان کرد: در واقع در این دوره افراد با مختصری از زندگی طلبگی آشنا می شوند، به حول وقوه الهی امسال نیر همانند سال های گذشته این برنامه از 23 مرداد ماه به مدت 10 روز در مدرسه علمیه امامیه شهرکرد برگزار خواهد شد و طی آن میزبان داوطلبان جدید الورود برای سال تحصیلی 99-98 خواهیم بود.

حجت الاسلام  احمدی به اهداف این دوره اشاره کرد و گفت: آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه و آشنایی با اخلاق و ذی طلبگی از اهداف این دوره ها است که در طول برگزاری آن از طریق کلاس های مختلف و با بهره مندی از اساتید مجرب در فضایی بسیار صمیمی محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این اهداف برنامه های جانبی نیز برای این عزیزان در نظر گرفته شده است که از جمله  می توان به کارگاه سبک زندگی، حلقه های تربیتی، دروس اخلاق و اردوهای زیارتی سیاحتی  اشاره کرد.

مدیر حوزه علمیه چهار محال  و بختیاری یادآور شد: مدیران و اساتید مدارس نیز در طول اجرای این دوره در کنار داوطلبان حضور خواهند داشت  و با راهنمایی کردن، آنها را در رسیدن به اهداف خود یاری می دهند.

وی  درپایان از زحمات مدیر مدرسه علمیه امامیه شهرکرد حجت الاسلام فاطمی که تجارب ارزشمند و موفقی در برگزاری هرساله دوره میثاق طلبگی داشته و به عنوان دوره موفق کشوری برگزیده شده اند، تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha